به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری دانشجو، روزنامه القبس به نقل از یک مقام کویتی نوشت کویت هرگز نیروی نظامی به سوریه اعزام نخواهد کرد.

شیخ محمد عبدالله وزیر مشاور در امور نخست وزیری و جانشین وزیر برق و منابع آبی کویت اظهار داشت کویت از  تلاش‌های بین المللی برای جنگ با گروه‌های افراطی در سوریه و عراق حمایت می‌کند، اما قانون اساسی‌اش اجازه اعزام نیرو برای جنگ در خارج از کویت را نمی‌دهد.

وی افزود کویت در تمام جبهه‌ها دوشادوش برادران سعودی‌اش می‌ایستد و ما همواره آماده‌ایم هر آنچه را شرکایمان در منطقه بخواهند در چارچوب قانون اساسی خود تقدیم کنیم.

عبدالله گفت این نوع کمک ممکن  است در قالب مشارکت اطلاعاتی و فراهم کردن تاسیسات و امکاناتی که ائتلاف برای تسهیل فعالیت‌هایش نیاز دارد‌،باشد.

این مقام کویتی توضیح بیشتری درباره نحوه مشارکت کویت در حمله زمینی احتمالی اعراب به سوریه نداد.

دیپلمات‌هایی در منطقه گفته‌اند کویت به برخی نیروهای هوایی خارجی شرکت کننده در ائتلافی که آمریکا تشکیل داده، اجازه استفاده از فرودگاه‌هایش را داده است.

کویت می‌تواند در صورتی که در معرض تهدید مستقیم قرار گیرد، اعلان جنگ دفاعی کند، ولی قانون اساسی‌اش، جنگ تهاجمی را ممنوع کرده است.

واکنش منفی کویت به دخالت نظامی مستقیم اعراب در سوریه به سرکردگی رژیم آل سعود در حالی  است که رژیم سعودی اخیرا مدعی آمادگی خود برای اعزام نیروهای ویژه به سوریه است. البته امارات هم با بیان این‌که تمایل دارد نیروهایی برای آموزش و حمایت از ائتلافی که آمریکا علیه داعش تشکیل داده، اعزام کند، نشان داد همچنان از سیاست‌های جنگ افروزانه و ماجراجویانه آل سعود دنباله‌روی می‌کند.

از سوی دیگر، شیخ محمد عبدالله به مسئله کسری بودجه در کویت اشاره کرد که به گفته وی، اصلاحات اقتصادی فوری و کاهش یارانه خدمات ضروری است.

وی افزود آنچه خیلی ما را نگران کرده است، این است که طی 10 تا 15 سال آینده، در صورتی که مصرف برق و آب به روال فعلی ادامه یابد، بیش از یک چهارم تولید نفت باید صرف نظر از قیمت نفت به نیروگاه‌های برق سرازیر شود.