به گزارش پارس به نقل از تسنیم،روزنامه قطری «العرب»، به نقل از منابع دیپلماتیک قطری نوشت که هیئت جنبش فتح به رهبری عزام الاحمد عصر امروز وارد دوحه می شود و گفت و گوهایی با مسئولان قطر انجام خواهد داد و فردا یکشنبه نیز با رهبران حماس دیدار خواهد کرد تا سازوکارهای اجرای توافق آشتی را بررسی نماید.

این منابع وجود هرگونه برنامه و ترتیبی برای دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دوحه را رد کردند.

بر اساس این گزارش، سفر هیئت فتح به دوحه برای اجرای مذاکرات جدید نیست بلکه برای انجام گفت‌وگوهای دوجانبه جهت تکمیل اجرای توافقات چهارگانه قبلی است.

در همین رابطه "امین مقبول" دبیرکل شورای انقلابی فتح گفت که هیئت‌های فتح و حماس در دیدار خود در دوحه سازوکارهای آشتی و پایان دادن به دودستگی ها را بررسی خواهند کرد و هدف از این دیدار رفع موانع بر سر راه اجرای آشتی ملی است.

وی افزود که امیدها و انتظارات نسبت به آشتی دشوار است اما ما امید خود را برای دستیابی به راه حلی جهت پایان دادن به دودستگی‌ها و احیای وحدت از دست نداده‌ایم.

وی در ادامه تصریح کرد که ما توافقنامه آشتی جدیدی را آغاز نخواهیم کرد بلکه توافقات قاهره و الشاطئ وجود دارد و در این دیدار تنها برای رفع موانع اجرای این توافقنامه‌ها تلاش خواهیم کرد.