به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی میرور چاپ انگلیس فاش کرد داعش بیش از 20 نفر از عناصر خود را که تلاش داشتند از میدان جنگ در استان نینوا، دومین شهر بزرگ عراق فرار کنند، اعدام کرد.

 
این روزنامه در ادامه افزود: عملیات اعدام در برابر صدها نفر از مردم در مرکز موصل و با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان بقیه عناصر این گروه به منظور دور کردن فکر ترک پایگاه ها و رها کردن مسئولیت هایشان در مناطق جنگی به اجرا در آمد.
 
این روزنامه به نقل از یک منبع که نامی از آن نبرده اعلام کرد: داعش این عناصر را پس از آن که جمعه شب نزدیک یک ایست بازرسی در محوطه شهر موصل بازداشت کرد، سر برید.
 
طبق اعلام این منبع، عملیات اعدام پس از تعیین هویت عناصری که صحنه مبارزه را ترک کردند و انتقال به دادگاه شرعی برای اجرای حکم، انجام شد. داعش اعلام کرده است تمامی کسانی که از مسئولیت خود بدون اجازه شانه خالی کرده باشد، خائن و دشمن خلافت (خلافت خودخوانده داعش) به حساب می آیند.
 
15 نوامبر 2015 (24 آبان 94) داعش 73 نفر از عناصر خود را به سبب فرار از جبهه های جنگ علیه نیروهای پیشمرگه در شهر سنجار عراق اعدام کرد.