به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،وبسایت «دبلیو ان دی،» گزارش داد: توافق هسته‌ای ایران منعقد شد؛ ولی هنوز از سپر کنگره آمریکا برای رهایی از تحریمها نگذشته است. این در حالی است که «لویی گومرت،» نماینده جمهوری خواه تگزاس در نظر دارد با به دادگاه کشاندن این توافق ، به گونه‌ای لغو تحریمهای ایران را از مسیر خود خارج کند.

 
به عقیده گومرت، این آخرین فرصت برای ازخط خارج کردن توافقی است که رئیس جمهور اوباما  قبل از ترک کاخ سفید به امضا رسانده است.
 
با وجود اینکه مفاد این قرارداد در حال اجرا است، گومرت اصرار دارد این توافق باید روند قانونی خود را از طریق دادگاه طی کند.
 
قاضی سابق ایالت تگزاس که در حال حاضر بر مسند کمیسیون قضایی مجلس نشسته است گفت: توافق ایران باعث تغییر پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای در برخی جهات می شود. شما نمی توانید معاهده را با چیزی که ماهیت معاهده ندارد، تغییر دهید.
 
وی در ادامه افزود: اقدامات در حال انجام اوباما نیز باید به این پرونده افزوده شود؛ چرا که رئیس جمهور اوباما در امضای این توافق فراتر از اختیارات خود عمل کرده است. توافق ایران یک معاهده نیست و این در حالی است که رئیس جمهور آن را تصویب شده می انگارد. در صورتی که این توافق باید رای دو سوم نمایندگان کنگره را بدست بیاورد تا به عنوان معاهده تلقی شود.
 
به گفته او، مشکل دیگری که در این مورد وجود دارد این است که کنگره هرگز توافق ایران را یک معاهده تلقی نکرده است. بنابراین، این توافق تمام شرایط لازم برای رفتن به دادگاه را دارد.
 
گومرت در انتها گفت: رهبران سنا جرات به چالش کشیدن این توافق را نداشتند؛ بنابراین، وظیفه مجلس نمایندگان است که این توافق را با به دادگاه بردن، به چالش بکشاند.