به گزارش پارس به نقل از تسنیم،به نقل از روزنامه "دی ولت"، "ینز استولنبرگ"، دبیر کل ناتو از آلمان درخواست کرد که کمبودها در ارتش آلمان را برطرف کند. به اعتقاد وی برای این منظور یک بودجه دفاعی بالاتر برای آلمان لازم است.

به این ترتیب دبیر کل ناتو از آلمان درخواست کرد پول بیشتری را در بودجه دفاعی خود سرمایه گذاری کند و کمبودها در ارتش آلمان را برطرف کند.

وی همچنین تصریح کرد که آلمان البته یک شریک قابل اعتماد برای ما بوده و سهم مهمی را در عملیات های خارجی ایفا می کند. اما کمبودهایی وجود دارد. آلمان و دیگر شرکای ما باید اقدامات بیشتری را برای رفع کمبودها و شکاف ها انجام دهند.

دبیر کل ناتو همچنین این مسئله را تمجید کرد که آلمان درباره این کمبودها شفاف سازی می کند و تصریح کرد که بزرگترین اقتصاد ملی در اروپا باید به هدف مشترک توافق شده برای کشورهای عضو ناتو مبنی بر هزینه کردن 2 درصد تولید اقتصادی در زمینه دفاعی که در نشست سال 2014 ناتو درباره آن تصمیم گیری شده است پایبند باشد.

استولنبرگ همچنین گفت: آلمان باید این تعهد خود در عرض یک دهه برآورده کند.

وزیردفاع آلمان اخیرا اعلام کرده است که می خواهد در 15 سال آِینده حدود 130 میلیارد یورو را در تجهیزات نظامی این کشور سرمایه گذاری کند و به این ترتیب بودجه دفاعی کشور را افزایش دهد. به این ترتیب وی به انتقادهای شدید از عدم آمادگی ارتش آلمان در عملیات ها واکنش نشان داده است.