به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،هیلاری کلینتون در بخشی از  سخنرانی انتخاباتی خود در آیووا به سختی تشکیل ائتلاف ضد ترور اشاره کرد و در این میان ائتلاف تحریم های ضد ایرانی را مثال زد.

 
 وی اعلام کرد: من برای مقابله با داعش، برای همکاری با دیگر کشورها برای شکست تروریسم، برای  حفظ امنیت داخلی با همکاری دستگاههای مختلف دولتی و محلی برنامه دارم.
 
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اینباره گفت: ما به همه برای شکست دادن تروریسم نیاز داریم. ما همچنین به ائتلافی از کشورها از جمله کشورهای اسلامی نیاز داریم. من می دانم که تشکیل یک ائتلاف چقدر سخت است؛ چرا که خودم ائتلافی را تشکیل دادم که ایران را تحریم کرد و در نهایت باعث شد ایران به میز مذاکره بیاید. ما توانستیم  برنامه تسلیحات هسته ای آنها را متوقف کنیم. من می دانم که این کار چقدر سخت است. و این کار وقتی دشوارتر می شود که نامزد پیشروی جمهوریخواهان (اشاره وی به دونالد ترامپ است) اینجا و آنجا به دین کسانی که باید در ائتلاف ما شرکت کنند، توهین کند.
 
کلینتون در بخشی دیگر از سخنانش گفت: من برای پیروزی در این انتخابات سخت تلاش می کنم؛ زیرا مسائل پرخطر زیادی پیش روی کشورمان وجود دارد. جمهوریخواهان تلاش می کنند مسیر درست انتخابات را منحرف کنند. وقتی به صحبت های آنها گوش می کنیم، می بینیم که دیدگاهشان درباره این که کشورمان چطور باشد و چگونه باید به آینده فکر کنیم، خیلی متفاوت است. 
 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: اگر به جمهوریخواهان گوش دهید، شما را به عقب می‌برند، در کنار پولدارها و شرکت های بزرگ می ایستند و اقتصاد ما را به شکست می کشانند، اما ما دیگر نمی خواهیم یک اقتصاد شکست خورده داشته باشیم. اقتصاد ما وقتی بهتر خواهد بود که یک دموکرات در کاخ سفید باشد. من طرح هایی دارم که نظام بانکی و اقتصادی را به دقت زیر نظر می گیرد.