به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،دقایقی پس از آنکه فاکس نیوز از پخش مناظره انتخاباتی نامزدهای حزب جمهوری خواه در روز پنجشنبه خبر داد، "دونالد ترامپ،" یکی از نامزدهای این حزب اعلام کرد در این مناظره انتخاباتی -- که قرار است چند روز پیش از انتخابات درون حزبی ایالت آیووا برگزار شود -- شرکت نخواهد کرد.

 
ترامپ در یک کنفرانس خبری گفت: "بگذارید ببینیم فاکس نیوز بدون حضور من هم می تواند پولی به جیب بزند."
 
اندکی پس از آنکه دونالد ترامپ صحبت خود را آغاز کرد، "کوری لواندوسکی،" مدیر مبارزات انتخاباتی او تایید کرد این نامزد جمهوری خواه در مناظره انتخاباتی روز پنجشنبه شبکه فاکس نیوز شرکت نخواهد داشت.
 
ترامپ پیشتر نیز مدعی شده بود در مناظره های انتخاباتی شرکت نخواهد کرد و اظهارات شب گذشته وی احتمال غیبت او را در این مناظره انتخاباتی به واقعیت تبدیل کرد.
 
فاکس نیوز در این خصوص اعلام کرد: حضور نیافتن ترامپ در این مناظره انتخاباتی که می توانست رقبای انتخاباتی اش را مغلوب کند، تقریبا بی سابقه است.
 
غیبت ترامپ از یک مسئله نشأت می گیرد و آن هم حضور "میگن کلی،" مجری تلویزیونی شبکه فاکس نیوز در این مناظره انتخاباتی است. ترامپ از اوت سال گذشته میلادی (مرداد 94) بارها "کلی" را مورد حمله قرار داده و خواهان حذف وی از این مناظره شده است. 
 
با نزدیک شدن به روز مناظره، لفاظی های فزاینده ترامپ و میگن کلی شدت گرفت. دلیل غیبت ترامپ در این مناظره انتخاباتی، ترس او از پرسش های جنجالی این مجری تلویزیونی است. ترامپ در ماه اوت نیز از پرسش های مداوم این مجری به ستوه آمده بود و با او وقیحانه رفتار کرد.
 
این نامزد جمهوری خواه پیشتر در مصاحبه ای اعلام کرده بود: "من از این زن خوشم نمی آید. او با من عادلانه رفتار نمی کند. به هیچ وجه به او علاقه ای ندارم."
 
فاکس نیوز نیز در واکنش به اظهارات وقیحانه ترامپ اعلام کرد: دیر یا زود ترامپ متوجه خواهد شد نمی تواند خبرنگاران را خودش انتخاب کند. وقتی فهمیدیم ترامپ تا این حد از پرسش های مگان کلی وحشت زده است، واقعا متعجب شدیم.
 
بر اساس تقویم انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، انتخابات درون حزبی در ایالت آیووا اول فوریه سال جاری میلادی (12 بهمن 94) برگزار خواهد شد.