به گزارش پارس به نقل از  مشرق، بالطبع آمار منتشر شده از سوی وزیر کار و امور اجتماعی عربستان سعودی را نمی توان آمار دقیقی شمرد و 651 هزار شهروند عربستانی که درخواست های اشتغال به کار خود را به وزارت کار و امور اجتماعی این کشور ارائه داده اند، تنها بخشی از این افراد جویای کار به شمار می آیند.

به این ترتیب بنابر تاکید مطبوعات سعودی این میانگین بیکاری در کشور بیانگر بی توجهی مسئولان امر به برنامه های رشد و توسعه و ایجاد فرصت های اشتغال است و به همین منظور خواستار تدوین راهبردی شفاف و واضح بین طرف های ذیربط حکومتی شدند.
 

وزیر کار سعودی: میزان بیکاری به مرز 11.5 درصد رسید/ خشونت جنسی در عربستان افزایش یافته
 

از سوی دیگر، کارشناسان سعودی یکی از راه های مقابله با رشد بیکاری و سهل انگاری دستگاه های حکومتی در این مقوله را ملزم کردن وزارت کار و اجتماعی به انتشار گزارش های ماهیانه همانند اغلب کشورهای جهان تحت عنوان گزارش جذب نیروی کار شدند تا تلاش این وزارتخانه در ایجاد فرصت های اشتغال و وضعیت بازار جذب نیروی کار و سرمایه از جمله جذب نیروی کار خارجی را شفاف سازی و تشریح و تبیین کند.


812 هزار فارغ التحصیل عربستانی جویای کار
وزیر کار سعودی: میزان بیکاری به مرز 11.5 درصد رسید/ خشونت جنسی در عربستان افزایش یافته
به موازات اظهارات وزیر کار و امور اجتماعی عربستان سعودی، وزارت آموزش عالی این کشور نیز اعلام کرد، در حال حاضر 812 هزار فارغ التحصیل دانشگاه های عربستان درخواست‌های اشتغال به کار داده اند.

نکته قابل توجه در گزارش وزارت آموزش عالی عربستان این است که تاکید کرده، 500 هزار نفر از این فارغ التحصیلان متقاضی کار را زنان تشکیل می دهند.

از سوی دیگر، تحقیق صورت گرفته توسط برنامه ملی تامین امنیت خانواده در عربستان سعودی از افزایش چشمگیر خشونت جنسی و بدنی در میان کودکان این کشور خبر داده و نسبتا به آن هشدار می دهد.

تحقیق این مرکز تامین اجتماعی عربستانی تاکید می کند که ظرف سال گذشته میلادی 250 هزار تماس تلفنی با این مرکز گرفته شده که 60 درصد این تماس ها مربوط به کودکانی بوده که در معرض انواع و اشکال مختلف آزار و اذیت قرار گرفته اند.
 

وزیر کار سعودی: میزان بیکاری به مرز 11.5 درصد رسید/ خشونت جنسی در عربستان افزایش یافته
 

نکته مهم این است که این مرکز برآورد می کند که این تعداد تماس ها تنها بیانگر 5 درصد از مواردی است که افراد در سنین مختلف در جامعه عربستان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

به گفته تهیه کنندگان این پژوهش 13 درصد از 18 هزار نوجوان عربستان در حال تحصیل در معرض خشونت جنسی قرار گرفته اند که 53 درصد این موارد کاملا نادیده گرفته شده است.