به گزارش پارس به نقل از  تسنیم، روزنامه آمریکایی فایننشال‌تایمز در گزارشی مدعی شد ژنرال ایگور سرگون، فرمانده سازمان اطلاعات ارتش روسیه، چند هفته قبل از مرگش در سوم ژانویه برای مأموریتی حساس عازم دمش شد.

"این ژنرال، که اعتقاد بر این است پیشتر شغل خود را به عنوان یک مأمور شوروی در سوریه آغاز کرده بود، حامل پیامی از جانب ولادیمیر پوتین برای بشار اسد بود: کرملین، قدرتمندترین حاملی بین‌المللی رئیس‌جمهور سوریه، اعتقاد دارد که زمان کنار رفتن وی فرا رسیده است."

فاییننشال با اشاره به اینکه "آقای اسد این درخواست را با عصبانیت رد کرد" می نویسد که مقامات ارشد سازمان‌های غربی این اطلاعات را در اختیار آنها قرار داده‌اند. "وزارت خارجه روسیه درخواست توضیح در این باره را به وزارت دفاع این کشور ارجاع داد. وزارت دفاع نیز اعلام کرد که نمی‌تواند در این مورد توضیحی ارائه دهد."

"اما روز جمعه، یکی از سخنگویان آقای پوتین در پاسخ به سؤال یک خبرنگار روس مبنی بر اینکه آیا پوتین از اسد خواسته قدرت را ترک کند گفت: نه، اینگونه نیست."

یک مقام اطلاعاتی غربی به فایننشال‌تایمز گفته است که آقای اسد برای سرگون روشن ساخت که هیچگونه آینده‌ای روسیه در سوریه بدون باقی ماندن اسد بر قدرت وجود ندارد.