به گزارش پارس به نقل از تسنیم،«داون نیوز» اعلام کرد: «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان باوجود گمانه زنی ها در منطقه در مورد ائتلاف نظامی جدید عربستان با حضور 34 کشور اسلامی گفت: پاکستان در هیچ صورت در ائتلاف نظامی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت: شیعه در پاکستان دومین بزرگترین قوم است سپس اسلام آباد چگونه تصور کند که در ائتلاف نظامی علیه شیعیان شرکت کند.

خواجه آصف مدعی شد: بیش از همه بابای قوم «محمد علی جناح» بنیانگذار پاکستان نیز شیعه بود و همچنین بسیاری از شیعیان نقش مهمی در توسعه این کشور ایفا کرده اند.

وزیر دفاع پاکستان با اعتراف در مورد اختلافات در مکاتب مختلف مسلمانان جهان اسلام تاکید کرد: دولت پاکستان نگاه خود را بر گسترش هماهنگی مذهبی متمرکز کرده است.

آصف در سخنرانی 20 دقیقه ای خود چندین بار تکرار کرد که پاکستان ارتش خود را در ائتلاف نظامی علیه هیچ کشور اسلامی شامل نخواهد کرد.

وی گفت: ائتلاف نظامی جدید عربستان در حال حاضر در مراحل ابتدایی است و تاکنون مشخص نشده که این ائتلاف چگونه دست به کار خواهد شد و اعضای این ائتلاف نیز چه نقشی ایفا خواهند کرد.

وزیر دفاع پاکستان تصریح کرد: وی فکر می کند که این ائتلاف بر اساس رسانه ها و دیپلماتیک اقداماتی علیه عناصری انجام خواهد داد که سبب ناامنی در جهان اسلام هستند.

خواجه آصف با اشاره به توافقنامه های دفاعی متعدد ریاض- اسلام آباد در سال 1970 میلادی نیز گفت: پاکستان و عربستان روابط نزدیک دفاعی دارد  

وی گفت: در حال حاضر 1125 افسر نظامی پاکستان برای آموزش نظامیان عربستان در این کشور اعزام هستند زیرا این دو کشور در بخش دفاعی به یکدیگر پراعتماد هستند.

وزیر دفاع پاکستان دیدارهای مقامات دولتی و نظامی اخیر این کشور از ایران و عربستان را نیز خوشایند دانست و گفت که نتایج مثبتی در این خصوص بدست خواهد آمد.