به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی راشا تودی به نقل از مقامهای وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ارتش و ناوگان روسیه در جنوب غربی این کشور در پاسخ به افزایش حضور ناتو در منطقه دریای سیاه، تسلیحات پیشرفته و نیروهای بیشتر در منطقه دریای سیاه مستقر می کند.

بر اساس اطلاعات راشاتودی، ارتش روسیه در منطقه دریای سیاه با نیروهای تازه نفس و زیرساخت های نظامی جدید و تسلیحات پیشرفته تقویت می شود.

هماهنگی اقدامات نیروهای روسیه در مناطق جنوب غرب این کشور از ستاد عملیاتی رزمایش «قفقاز-2016» انجام می گیرد که قرار است در ماه سپتامبر آینده (شهریور ماه سال آینده برگزار شود.

در رزمایش «قفقاز-2016» استفاده از نیروهای مشترک روسیه مستقر در کوه های قفقاز و نیز دریای سیاه پیش بینی شده است و در آن میزان هماهنگی اقدامات ارتش روسیه در این منطقه ارزیابی خواهد شد.

رسانه روسی خاطرنشان کرد: تقویت و استحکام مرزهای جنوب غربی روسیه در واکنش به طرح های ناتو برای افزایش حضور و توان نظامی این پیمان در منطقه و نیز تلاش های مداوم کشورهای غربی در افزایش توان نظامی و رزمی ارتش اوکراین است.

«الگ شودکوف» یک کارشناس نظامی روزنامه روسی نووایا گازتا اعلام کرد به رغم این واقعیت که مجموع توان نظامی نیروهای ناتو و متحدانش، بیش از توان ناوها و نیروهای روسیه در دریای سیاه خواهد بود، اما ارسال و استقرار موشک ها و هواپیماهای روسیه بیشتر در منطقه جلوی تهدیدات جدید را خواهد گرفت.

ناخدا ویاچسلاو تروخاچف سخنگوی ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد در سال گذشته میلادی 15 فروند ناو و زیردریایی جدید در اختیار ناوگان دریای سیاه روسیه قرار گرفت.

وی افزود: ناوهای جدید به موشک های بالدار پیشرفته کالیبر-ان.کا با برد مؤثر 3 هزار کیلومتر مجهز خواهند شد. این تسلیحات در عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه کارایی بسیار بالای خود را نشان دادند.