به گزارش پارس به نقل از  تسنیم،بر اساس اطلاعات ارائه شده از طرف رئیس چپ های منطقه شورین ظاهرا سه مجرم به "جولیان کینسل"، یک عضو هیئت مدیره منطقه شورین در شهر ویسمار آلمان روز دوشنبه حمله کرده و وی را به زمین زده و حدود 17 بار با ضربات چاقو هدف قرار دادند.

کینسل روز دوشنبه و سه شنبه در بیمارستان بستری شد تا مراحل درمانی روی وی انجام شود. این سیاستمدار در این درگیری به عنوان کمونیست همجنس گرا از طرف عاملان حمله فحش داده می شد. شواهد نشان می دهد که این حمله زمینه خشونت راست افراطی داشته است.

سخنگوی رئیس پلیس شهر روستوک روز چهار شنبه در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل" اعلام کرد که تحقیقات در این زمینه را بر عهده گرفته و یک اقدام با انگیزه های سیاسی قابل تصور است.

"دیتمار بارتش"، رئیس فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان در بیانیه مشترکی با رئیس چپ های منطقه شورین اعلام کرد که ما این اقدام را شدیدا محکوم می کنیم و مجددا اعلام می کنیم که چپ ها در مبارزات خود علیه ایده های افراطی جناح راست کوتاه نمی آیند. ما درخواست می کنیم که تحقیقات در این زمینه هر چه سریع تر دنبال شده و مجرمان مشخص و به سزای اعمالشان برسند.

حملات خشونت بار علیه سیاستمداران در سال های گذشته وقایع کمیابی در آلمان نبوده است و اکثرا علیه دفاتر سیاستمداران رخ داده است. بر اساس یک گزارش روزنامه "تاگس شاو" آلمان در پنج سال گذشته تقریبا 500 نمونه از چنین حملاتی که اکثر آن ها علیه تاسیسات حزب چپ بوده است در آلمان رخ داده است.

همچنین در ماه های گذشته حملات زیاد علیه پناهندگان از جمله در شهر ویسمار گزارش شده است.