به گزارش پارس،به نقل از مشرق مردم ایتالیا «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را بانفوذترین چهره سیاسی و سیاستمدار سال 2015 میلادی می‌دانند.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط شبکه تلویزیونی RaiNews24، افزایش نفوذ ولادیمیر پوتین در سال 2015 در حالیست که وی از لحاظ نفوذ سیاسی گوی سبقت را از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا و «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان نیز ربوده و با پشت سر گذاشتن آنها عنوان بانفودترین چهره سیاسی سال 2015 را به خود اختصاص داده است.

 

 

پوتین؛ بانفودترین چهره سیاسی سال 2015 از نگاه ایتالیایی‌ها

 

طبق این مطالعه که توسط مؤسسه تحقیقاتی بین‌المللی IPSOS مشهور در امر پژوهش و بررسی‌های آماری صورت گرفته، موضع قاطع رئیس‌جمهور روسیه در سوریه و اقدام نظامی مسکو علیه گروه تروریستی داعش در این کشور بنابه درخواست «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و همچنین موضع وی در قبال آنکارا پس از سرنگونی هواپیمای روسی توسط ترکیه از علل و عوامل مهم افزایش نفوذ پوتین در سال 2015 بوده است به گونه‌ای که ظرف مدت یکسال محبوبیت وی شاهد افزایش 20 درصدی بوده است.

افزایش محبوبیت و نفوذ پوتین در حالیست که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا طی یکسال گذشته به دلیل اوضاع حاکم بر خاورمیانه و مبارزه غیرمؤثر با گروه تروریستی داعش 13 درصد از نفوذ و محبوبیت خود را از دست داده است.

 

پوتین؛ بانفودترین چهره سیاسی سال 2015 از نگاه ایتالیایی‌ها

 

نیروی هوایی روسیه از روز 30 سپتامبر گذشته بنابه درخواست بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه حملات هوایی خود را علیه مواضع داعش و جبهه النصره در خاک این کشور آغاز کرد و بطور همزمان ارتش سوریه و نیروهای مردمی نیز به صورت هماهنگ با نیروی هوایی روسیه در تلاش برای پیشروی و بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل تروریست‌ها هستند.

پوتین دلیل تصمیمش برای کمک به دولت سوریه را نگرانی از احتمال نفوذ تروریست‌ها به روسیه عنوان کرده است. هزاران نفر از اتباع چچن که دیدگاه‌های افراطی دارند، برای کمک به داعش به سوریه سفر کرده‌اند و مسکو می‌گوید بازگشت آن‌ها به روسیه می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی این کشور باشد.

این در حالیست که ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیز از سپتامبر سال 2014 بدون هرگونه هماهنگی عملیات‌های خود با مقامات سوری و شورای امنیت سازمان ملل حملات هوایی را علیه مواضع داعش در سوریه انجام داده است.