به گزارش پارس به نقل از تسنیم، جبر وشاح آزاده فلسطینی با صدایی سراسر اندوه گفت: سمیر در مبارزه الگویی منحصر به فرد بود و در نخستین روزی که از اسارت آزاد شد، قول داد که به لبنان نمی‌رود مگر اینکه به فلسطین بازگردد.

شبکه المیادین خبر داد: «جبر وشاح» آزاده فلسطینی پس از شنیدن خبر شهادت سمیر قنطار به مادرش گفت: سه روز پیش خواب شهادت سمیر را دیدم.

سمیر قنطار هفت سال پیش روزی که از زندان آزاد شد، درحالی که شمار روزهای اسارت از روزهای آزادی‌اش فراتر رفته بود، گفت: «از فلسطین نمی‌روم مگر اینکه به آنجا بازگردم». چه‌بسا نمی‌دانست فقط جسم او فلسطین را ترک می‌کند زیرا او و فلسطین به هم گره خورده بودند.

قنطار سالها در ذهن و خاطره بسیاری از دوستان مجاهدش و اعضای خانواده و مقاومت جاودان باقی ماند و در قلب مادری خانه کرد که سه روز پیش خواب شهادت او را دید.

او مادر جبر است و مادر قنطار که سالها او را در زندان ملاقات می‌کرد زیرا قنطار ۳۱ سال از دیدار اعضای خانواده لبنانی خود محروم بود.

این مادر فلسطینی که پس از آزادی سمیر برای آشنایی با خانواده او به لبنان رفت، به‌دلیل شدت ناراحتی توان صحبت کردن نداشت.

جبر وشاح آزاده فلسطینی با صدایی سراسر اندوه گفت: سمیر در مبارزه الگویی منحصر به فرد بود و در نخستین روزی که از اسارت آزاد شد، قول داد که به لبنان نمی‌رود مگر اینکه به فلسطین بازگردد.

* اراده تسلیم‌ناپذیر سمیر قنطار در زندان اسرائیل

جبر وشاح روزی را به یاد می‌آورد که سمیر او و مادرش را در لبنان ملاقات کرد و گفت که زندگی خود را در راه فلسطین سپری خواهد کرد و تمام روزهای عمرش در راه مقاومت برای قضیه فلسطین سپری شده است از همان عملیات نهاریا و هنگامی که ۱۷ سال داشت تا سالهایی که در اسارت به سر می‌برد. سمیر به الگوی چالش طلبی و مبارزه تبدیل شد آن هم در شرایطی که مأموران زندان بارها تلاش کردند اراده او را به زنجیر بکشند اما او پس از آزادی مقاومت را از سر گرفته و در نهایت در حمله هوایی اسرائیل به فیض شهادت نائل آمد.

سمیر قنطار در اسارت مراحل مهمی از کشمکش با اشغالگران اسرائیلی را تجربه کرد، او با شکست‌ها اندوهگین شده و با پیروزی‌ها شادمان.

جبر وشاح در توصیف احساسات سمیر هنگام امضای توافق اسلو گفت: در آن زمان او متوجه شد که در جریان تبادل اسرا با فلسطین آزاد نخواهد شد.

* اسرائیل چشم از قنطار برنمی‌داشت

دوستان مجاهد قنطار از ترور او به دست اسرائیل غافلگیر نشدند زیرا اسرائیل برای حمله به او چشم بر هم نگذاشت و پس از آزادی نیز او را زیر نظر داشته تعقیب می‌کرد.

اما به‌گفته جبر وشاح آنچه از خاطر اسرائیلی‌ها دور ماند، اینکه «مبارزه‌ای که با شهادت بسیاری از نیروهای مقاومت و مجاهدان آن متوقف نشد، با شهادت سمیر نیز متوقف نخواهد شد، زیرا او الهام‌بخش تجارب منحصر به فرد به نسل آینده خواهد بود و هزاران مجاهد شبیه قنطار از بطن امت مقاوم زاده خواهد شد.

خانواده فلسطینی سمیر قنطار که در صدد شرکت در جشن ازدواج او بودند، آرزو می‌کردند ای‌کاش می‌توانستند در سفر آخر با او وداع کنند، اما گذرگاهها و اشغالگران سد راه آنان هستند.

جبر وشاح و مادر سمیر و هزاران فلسطینی از همین جا با او که دوستدار فلسطین بوده و در راه بازگشت به آن به شهادت رسید، وداع می‌کنند.