به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، درگیری هکرهای ارمنستان و آذربایجان، این بار موجب شد گروهی از هکرهای ارمنستان به وب‌گاه دو وزارتخانه‌ی آذربایجان حمله کرده و اطلاعات آن‌ها را به سرقت ببرند.

به‌تازگی گروهی از هکرهای ارمنستان، به وب‌گاه رسمی وزارت کار و حفاظت اجتماعی و وزارت موقعیت‌های اضطراری آذربایجان، نفوذ کردند. بر اساس گزارش‌ها، این هکرها به سرورهای وب‌گاه‌های یادشده از یک ماه قبل دسترسی پیدا کرده بودند تا مسئولین وب‌گاه‌ها، نتوانند آی پی آن‌ها را مسدود کنند.

هکرها تعدادی از اسناد متعلق به شهروندان که در این وب‌گاه‌ها وجود داشت را به سرقت بردند و آن‌ها را در فیس‌بوک افشا کردند. اسناد به سرقت رفته شامل: سوابق کاری، تصاویر، اطلاعات کارت‌های شناسایی و شماره‌های گذرنامه بود. گفته می‌شود علت این حملات، اعتراض به حوادث اخیر مرزی بود که موجب کشته شدن یک سرباز ارمنی و سه سرباز آذربایجانی شد.

هکرهای ارمنستانی و آذربایجانی، سابقه‌ی طولانی درگیری در فضای سایبری دارند. در ژوئن 2014، هکرهای آذربایجانی، وب‌گاه‌هایی از جمله ریاست جمهوری ارمنستان را هک کردند. منطقه‌ی قره‌باغ کوهستانی؛ علت اصلی اختلاف ارمنستان و آذربایجان است.

شایان‌ذکر است، چندی پیش نیز یک گروه هکری ارمنستان، با حمله به بانک مرکزی آذربایجان، اطلاعات شخصی کاربران آن را افشا کرد. برخی منابع خبری می‌گویند، درگیری هکرهای این دو کشور، یک جنگ سایبری است که پایان ندارد.