به گزارش پارس به نقل از سایبربان، وب‌گاه شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، مورد حملات اختلال سرویس توزیع‌شده (DDOS) قرار گرفت. دفتر وی و پلیس توکیو، در حال پیگیری عاملان این حملات هستند.

گفته می‌شود این اقدام توسط گروه انانیموس (Anonymous) صورت گرفت؛ اما هنوز این انتساب، قطعی نیست. پیش‌تر آن‌ها به برخی از وب‌گاه‌های فرودگاه‌های ژاپن نیز حمله کرده بودند. هدف از این حملات، اعتراض به کشتن دلفین‌ها، اعلام شده است.

ژاپن به دلیل نقض قانون ممنوعیت کشتن دلفین‌ها - که در 3 دهه‌ی گذشته اعلام شده و فقط برای اهداف تحقیقاتی مجاز است- مورد اعتراض هکرها قرار می‌گیرد.

چندی پیش نیز گروه انانیموس، حملات گسترده‌ای را علیه وب‌گاه دولت ایسلند و وب‌گاه شهر تایجی در ژاپن، به راه انداخته بودند که آن حملات نیز به دلیل اعتراض به کشتن دلفین‌ها بود.

اکتیویست‌ها در چند دهه‌ی اخیر در تلاش بودند اعتراض خود را به قتل حیوانات نشان دهند و یکی از این راه‌ها حمله‌ی سایبری به وب‌گاه‌های مختلف بوده است. شگفت اینکه بسیاری از این اکتیویست‌ها، در قبال قتل کودکان سراسر دنیا در کشورهای مختلف سکوت کرده و هیچ‌گونه واکنش سایبری نشان نمی‌دهند، گویا فقط نگرانی این‌ها، از کشتن حیوانات است!