به گزارش پارس به نقل از تسنیم، برخی عناصر لبنانی وابسته به داعش که در منطقه الرقه سوریه مناصب فرماندهی را در اختیار دارند، به دنبال ارتباط با برخی اشخاص در داخل لبنان هستند تا گروهک ‌های جدیدی را در داخل این کشور تشکیل داده و روند انتقال افراط‌گرایان تروریست به منطقه الرقه برای بیعت با داعش و مشارکت در اقدامات جنگی را تسهیل کنند.

به گزارش روزنامه السفیر لبنان، در همین راستا مدیریت سرویس‌های امنیتی ارتش لبنان دو فرد را که آماده ترک لبنان برای عزیمت به الرقه سوریه بودند،‌ بازداشت کردند. این دو فرد قرار بود به الرقه سفر کرده و در آنجا آموزش‌های نظامی را فرا گرفته و سپس برای انجام عملیات خرابکاری در بیروت یا طرابلس به لبنان باز گردند.

بخش اطلاعات و امنیت عمومی لبنان نیز اعلام کرد که یک فرد سوری را که در زمینه عضوگیری جوانان برای پیوستن به داعش فعالیت می‌کرد، بازداشت کرده است.

چندی پیش نیز محمد حمزه تروریستی که توسط نیروهای ارتش لبنان در منزلش واقع در شهرک دیر عمار در شمال شرق طرابلس محاصره شده بود، خود را منفجر کرد.در اثر این انفجار دست کم 3 نفر از جمله مادر و خواهرزاده فرد ترویست کشته و 7 تن از نظامیان لبنانی مجروح شدند.

ارتش لبنان در بیانیه ای درباره مجروح شدن 7 تن از نیروهای لبنانی گفت؛ فرد تروریست قبل از منفجر کردن خودش دو بمب دست ساز را به سوی نیروهای امنیتی پرتاب کرد.

این بیانیه می افزاید: حمزه مسؤول حملات سال گذشته به نظامیان لبنانی بود که در جریان آن یک نظامی لبنانی کشته شد.