به گزارش پارس به نقل از فارس، «عبداللطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در گفت‌وگویی با «الشرق» قطر به موضوعات مختلفی از جمله ایران پرداخت.

  وی در پاسخ به سوالی درباره روابط با ایران مدعی شد: اعضای شورای همکاری همیشه بر برقراری روابط سازنده با جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون بین‌الملل، سند سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی تاکید داشته است به شرطی که ایران به حاکمیت ملی و عدم مداخله در امور داخلی اعضا (-ی شورای همکاری) و حسن همجواری پایبند باشد.

الزیانی بار دیگر از لفظ «اشغال» برای جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی استفاده کرد و گفت: ما ایران را به پایان اشغالگریش در جزایر سه‌گانه اماراتی و توقف کلیه اشکال مداخله در امور داخلی اعضای شورای همکاری فرا می‌خوانیم.

دبیرکل شورای همکاری ضمن اتهام‌زنی به ایران گفت: متاسفانه دستگاه‌های امنیتی بحرین و کویت ثابت کرده‌اند که عناصر تروریستی و تخریبگر با ایران در ارتباط بوده‌اند و به این عناصر خدماتی از قبیل آموزش، تسلیح، حمایت مالی و قاچاق اسلحه ارائه می‌کرده‌اند.

الزیانی به توافق هسته‌ای ایران و غرب پرداخت و گفت: از این امر استقبال می‌کنیم و بر ضرورت پایبندی ایران بر تعهداتش و نیز نظارت آژانس بین‌المللی هسته‌ای و 5+1 بر این امر تاکید می‌کنیم.