به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور پوتین از احتمال دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در حاشیه نشست تغییرات اقلیمی در پاریس خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، باراک اوباما و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه، احتمالا در حاشیه کنفرانس تغییرات اقلیمی در پاریس، با یکدیگر گفتگو می‌کنند. 

 

یوری اوشاکف، مشاور پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت هر چند طرف آمریکایی برای چنین دیداری درخواستی نداده است، اما برگزاری آن بعید نیست. 

 

وی افزود: میهمانی شام رئیس جمهور فرانسه فرصت گفتگویی کوتاه را به روسای جمهور روسیه و آمریکا خواهد داد. 

 

افزون بر این، پوتین در مدت اقامت خود در پاریس با انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، گفتگو خواهد کرد. ۳ شخصیت در دیدار اوضاع سویه و اوکراین را بررسی خواهند کرد. 
 
 
بر اساس این گزارش، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، هم قصد دارد با ولادیمیر پوتین درباره عادی سازی روابط دو کشور گفتگو کند. روابط دوکشور پس از سقوط هواپیمای بمب‌افکن روسیه به دست نیروی هوایی ترکیه در مرز سوریه تیره شده است. 

 

با آنکه در برنامه کنفرانس اقلیمی پاریس برنامه‌ای برای گفتگوی اولاند و پوتین در نظر گرفته نشده است؛ اما انتظار می‌رود چنین دیداری برگزار شود و دو طرف در باره اجرای توافق‌های می‌نسک به منظور پایان دادن به بحران جنوب شرقی اوکراین گفتگو کنند.