به گزارش پارس به نقل از مهر، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور تعلیق روابط دیپلماتیک با سازمان های اروپایی را صادر کرد.

الیوم السابع اعلام کرد: وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم دستور بازنگری درخصوص ارتباط اسرائیل با سازمان های وابسته به اتحادیه اروپا که با فلسطین روابط دیپلماتیک دارند را صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است: نتانیاهو فرمان داده که همه روابط دیپلماتیک با اتحادیه اروپا و نمایندگان آن به حالت تعلیق درآید.

برخی منابع اعلام کردند این اقدام نتانیاهو در واکنش به چسباندن برچسب های خاص به محصولات تولید شده در شهرک های اسرائیلی از سوی اتحادیه اروپا صورت گرفته است.

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم پیشتر اتحادیه اروپا برای نصب برچسب روی کالاهایی که صهیونیستهای شهرک نشین آن را تولید کرده اند به شدت انتقاد کرد.

نتانیاهو با متهم کردن این اتحادیه به اتخاذ استانداردهای دوگانه مدعی شد: آن ها باید از چنین تصمیمی خجالت بکشند.

وی ادامه داد: از آنجاییکه این تصمیم تنها درباره اسراییل اتخاذ شده است، نشان دهنده تزویر در سیاست خارجی این اتحادیه و نمایه ای از اتخاذ سیاست های دو گانه است. اروپایی ها باید از این اقدام خجالت بکشند.

۱۵ کشور اروپایی ماه آوریل گذشته خواستار تطبیق تمامی قوانین مربوط به برچسب گذاری بر روی کالاهایی شد که کالاهای تولید شده در مناطق شهرک نشین کرانه باختری، قدس و بلندی های جولان را مشخص می کند.

رژیم صهیونیستی در اعتراض به این اقدام اتحادیه اروپا، آن را اقدامی تبعیض آمیز توصیف کرده بود. گفتنی است جامعه جهانی مناطق شهرک نشین صهیونیستی را غیر قانونی و موضوع شهرکسازی را عامل اصلی عدم تحقق سازش بین فلسطینان و اسرائیلی ها می داند.