به گزارش پارس به نقل از فارس، معاون رئیس‌جمهور فراری یمن، امروز تحت تدابیر شدید امنیتی از عربستان به استان «مأرب» یمن بازگشت.

 

«خالد بحاح» معاون رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، امروز برای نخستین بار وارد استان «مأرب» یمن شد و  با شماری از مقامات مسئول این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

به نوشته «مأرب پرس»، وی در این دیدار درباره مسائل مختلف از جمله ضرورت تداوم نبرد با انصارالله با مقامات استان مأرب رایزنی کرد.

 

کمیته عالی امنیت مأرب از روز گذشته، به ریاست «سلطان العرادة» استاندار اعلام کرده بود که در روز یکشنبه در این شهر قانون منع آمد و شد و حمل اسلحه در خیابان برقرار است.

 

شبکه «اسکای نیوز» نوشت که بحاح امروز از منطقه «شرورة» عربستان سعودی وارد استان مأرب و منطقه «صافر» شده است.

 

نخست‌وزیر مستعفی یمن که اکنون معاون رئیس‌جمهور فراری این کشور به شمار می‌رود، یکشنبه هفته پیش نیز عربستان را به مقصد جزیره سقطری یمن ترک کرده بود اما هیچ خبری درباره بازگشت او به عدن، همانند «عبدربه منصور هادی» در دست نبود.

 

بحاح، پس از فرار از یمن در 15 فروردین 94، یک بار در مرداد ماه به عدن بازگشت اما به دلیل ناامن بودن این شهر، تنها یک روز این سفرش طول کشید و وی به عربستان بازگشت. زیرا حتی در فرودگاه عدن، به سوی او تیراندازی شده بود. وی سپس در 25 شهریور گذشته بار دیگر به این شهر بازگشت اما در اواخر مهر ماه وی بار دیگر با تمام اعضای کابینه‌اش بدون مجوز هادی، به بهانه تخریب محل اقامتش، بار دیگر به ریاض بازگشت.