به گزارش پارس به نقل از ایسنا، شش عضو انجمنی مافیایی به ظن توطئه برای قتل وزیر کشور ایتالیا در منطقه تحت تسلط گروه بدنام کوسا نوسترا در کورلئونه در سیسیل بازداشت شدند.

 

 مظنونان قصد کشتن آنجلینو آلفانو، وزیر کشور ایتالیا را داشتند چرا که وی دستور تشدید قوانین زندانی را داده بود که اصلی‌ترین عضو مافیا در آن نگهداری می‌شود. افراد محکوم‌شده با زندان انفرادی و محدودیت دیدار با اعضای خانواده و فرصت‌های اندک برای ورزش و تفریح روبرو هستند.

 

بازداشت این افراد پس از یکسال ردگیری مکالمات تلفنی و شنود مظنونان که در جریان دیداری در حومه کورلئونه طرح توطئه را ریخته بودند، انجام شد. آنها ئوطئه قتل آلفانو را با ترور جان اف. کندی، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا مقایسه کرده بودند.

 

جرایم سازمان‌یافته در ایتالیا تحت تسلط چهار طایفه مافیایی است: کوسا نوسترا در سیسیل، کامورا در اطراف ناپل، اندرانگتا در منطقه کالابریا و گروه ساکرا کورونا یونیتا در پوگلیا.

 

مقام‌های ایتالیایی در سال‌های اخیر ضربات سختی به گروه کوسا نوسترا وارد کرده‌اند اما سایر گروه‌ها همچنان قدرتمند هستند و نفوذ آنها افزایش یافته است. بحران اقتصادی نیز فرصت‌های تازه‌ای برای مافیا جهت پولسازی فراهم کرده است که از جمله شامل دادن وام نقد به کسب و کارهایی است که در تقلا هستند.