به گزارش پارس به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی از طرح آمریکا و رژیم‌های عربی منطقه برای دور کردن مواضع رئیس‌جمهوری روسیه از ایران در بحران سوریه خبر داد.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال، به نقل از  آنچه که این روزنامه دیپلمات‌‌هایی خواند که برای پایان بحران طولانی سوریه تلاش می‌کنند، تصریح کرد: واشنگتن و متحدان عرب آن در منطقه در تلاشند روسیه را از ائتلاف با ایران که به بقای دولت بشار اسد کمک کرده است، خارج کنند.

این تلاش‌ها که با دیدارهای سران عرب منطقه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه همراه بوده، در نظر دارد روسیه را قانع کند تا مدت باقی ماندن بشار اسد در قدرت، محدود باشد.

این روزنامه همچنین مدعی شد که اگر روسیه بخواهد به موضع ایران مبنی بر بقای اسد در قدرت ملتزم بماند، در سطح بین‌المللی راه حلی برای بحران سوریه به نتیجه‌ نخواهد رسید.

وال استریت ژورنال نوشت: مقامات آمریکایی و اروپایی امروز پنج‌شنبه با اشاره به اینکه افزایش تنش بین ایران و روسیه بر سر آینده سوریه قابل مشاهده است، این ادعا را مطرح کرده‌اند که ایران به علت محدودیت منابع، برخی نیروهای خود را در هفته‌های اخیر از سوریه خارج کرده است.

این روزنامه افزود: یپلمات‌های ارشد همچنین مدعی هستند، پوتین در دیدارهای اخیر خود با مقامات سعودی، اماراتی و اسرائیلی وعده داده است که در هر راه حل مبتنی بر گفت‌وگو درباره بحران سوریه، نفوذ ایران در سوریه کم خواهد شد.