به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس جمهور پیشین فرانسه به کارگیری لفظ «جنگ» از سوی دولتمردان این کشور در مواجهه با حملات پاریس را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش شبکه یورو نیوز، نیکولا سارکوزی رهبر حزب جمهوریخواهان فرانسه و رئیس جمهوری پیشین این کشور، از فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه به خاطر استفاده از واژه جنگ ،درباره اقدامات تروریست ها در پاریس انتقاد کرد و گفت او باید در سیاست های خارجی کشور انعطاف به وجود آورد.

اولاند در سخنانی اعلام کرد فرانسه وارد جنگ شده است و حوادثی که شب جمعه گذشته در پاریس در نزدیکی ورزشگاه فرانسه روی داد اقداماتی جنگی بودند.

در پی وقوع عملیات تروریستی پاریس که در نتیجه آن دست کم 129 نفر کشته شده اند،رهبران احزاب سیاسی فرانسه از جمله نیکولا سارکوزی رئیس جمهور پیشین این کشور در کاخ الیزه با فرانسوا اولاند رئیس جمهور کنونی فرانسه دیدار کردند.

اما سارکوزی در پایان این دیدار از اولاند به خاطر آنکه از واژه جنگ برای توصیف عملیات تروریستی پاریس استفاده کرده است انتقاد کرد و گفت: واژه جنگ چیزی نیست که تصادفی و به سادگی بر زبان جاری شود. من به رئیس جمهور اولاند گفتم به نظرم می رسد که باید پاسخ مناسبی به حادثه نشان دهیم، یعنی باید به نوعی در سیاست خارجی خود انعطاف به وجود آوریم، تصمیم گیری ها در سطح اروپا گرفته شود و در سیاست های امنیتی خود تغییرات اساسی ایجاد کنیم.

مارین لوپن، رهبر حزب ملی گرای و تندرو جبهه ملی هم در همین باره گفت به اتحاد ملی که اولاند خواستار آن شده است پایبند است اما باید کنترل بیشتری بر مرزهای فرانسه انجام گیرد.