به گزارش پارس به نقل از تسنیم، "فرانسوا شیبمانس" رئیس شورای شهر بروکسل اعلام کرد که پلیس 5 عضو را که با حوادث دو روز پیش در پاریس در ارتباط بوده‌اند را در شهر مولنبیک بازداشت کرد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد گفت که می‌توان این افرادی را که بازداشت شدند را یک شبکه دانست.

"کان گینس" وزیر دادگستری بلژیک گفت که این بازداشت‌ها با خودرویی که در بلژیک اجاره شده بود و در برابر کنسرت باتاکلان پیدا شده بود، در ارتباط است.

گینس گفت شخصی که این خود را اجاره کرده، بلژیکی بوده و از طریق پیشینه برادرش که در پرونده‌های اداره پلیس بوده وی را شناسایی کردیم.

از سوی دیگر، "فرانسوا مولینس" دادستان کل پاریس نیز اعلام کرد یکی از خودروهایی که در حملات دو روز پیش از آن استفاده شده بود یک سی دی بلژیکی داشته و این خودرو توسط یک فرانسوی مقیم بلژیک اجاره شده بود.

دست‌کم 153 نفر در حملات تروریستی دو روز پیش در پاریس جان خود را از دست دادند.

افراد مسلح و بمب‌گذاران به رستوران‌ها، یک سالن کنسرت و یک استادیوم ورزشی در پاریس حمله کردند.

رئیس جمهور فرانسه در واکنش به این انفجارها آن را حمله تروریستی بی‌سابقه توصیف کرد.

یک مقام شهری پاریس گفت افراد مسلح حدود 100 نفر را که در کنسرتی در سالن موسیقی باتاکلان شرکت کرده بودند قتل‌عام کردند. کماندوهای ضدتروریستی فرانسه به محل حادثه اعزام شدند و توانستند افراد مسلح را بکشند و ده‌ها نفر را که از این حادثه دچار شوک شده بودند نجات دهند.

حدود 40 نفر دیگر نیز در جریان 5 حادثه تروریستی دیگر در پاریس کشته شدند. از جمله این حوادث دو انفجار بمب در خارج استادیوم ملی بود که اولاند و وزیر خارجه آلمان در آن در حال تماشای یک بازی دوستانه بودند.

گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش مسئولیت حملات تروریستی روز گذشته پاریس را بر عهده گرفت. این گروه تروریستی اعلام کرد این خون بهای سوریه است، این یازده سپتامبر فرانسه است.