به گزارش پارس به نقل از  باشگاه خبرنگاران، جروزالم‌پست از افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه در سوریه، به تلافی سقوط هواپیمایش در مصر خبر داد.

جروزالم‌پست در گزارشی مدعی شد روسیه قصد دارد به تلافی سقوط هواپیمایش در مصر، فعالیت نظامی خود را در سوریه افزایش دهد. در این مطلب آمده است دلیل این اقدام، بمب‌گذاری اخیر هواپیمای روسی در صحرای سینا است که احتمالاً تروریست‌های داعش مسئول آن هستند.

نگارنده این گزارش می‌افزاید: البته نتیجه افزایش شدت و وسعت میدان جنگ علیه گروه تروریستی داعش در سوریه یا هر جای دیگر، این گروه را به سوی گسترش حملاتش در سطح جهان می‌کشاند.

روسیه حتی می‌تواند حمایت خود را از کشورهای عرب و نیروهای مخالف داعش افزایش دهد. حمایت مسکو احتمالاً شامل فراهم آوری ابزارهای نظامی و همکاری اطلاعاتی با کشورهای مذکور خواهد بود. این اقدام، از سوی دیگر موجب فاصله گرفتن کشورهای مخالف داعش از آمریکا و پیوستن آنها به کمپ روسیه می‌شود.

نگارنده می‌افزاید: منابع آمریکایی که به روند پیشرفت تحقیقات هواپیمای روسیه آگاه هستند، معتقدند این هواپیما در اثر انفجار یک بمب سقوط کرده است.  هواپیمای مسافربری روسیه شنبه هفته گذشته (9 آبان) با 224 مسافر و خدمه در «صحرای سینا،» واقع در شمال مصر، سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. بررسی دو جعبه سیاه کشف‌شده نشان داد علت سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در «صحرای سینا،» انفجار داخل موتور آن بوده است.