به گزارش پارس به نقل از  باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی واشینگتن تایمز در گزارشی مدعی شد ایران با بی‌توجهی به مفاد توافق هسته‌ای، شرایط لغو آن را مهیا می‌کند.

واشینگتن تایمز در گزارشی به قلم "ال تاد وود" مدعی شد: شواهد نشان می‌دهد ایران در حال نقض عمدی مفاد توافق هسته‌ای است و احتمالا به دنبال لغو آن است.

این نشریه غربی در ادامه به سخنان اخیر "علی شمخانی،" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، اشاره کرد که توقف جمع‌آوری سانترفیوژهای فردو و نطنز را تایید کرده بود. واشینگتن تایمز در ادامه ادعایش نوشت: در حالی که هنوز جوهر امضای توافقنامه هسته‌ای ایران خشک نشده است، شواهد بیشتری مشاهده می‌شوند که ایران قصد ندارد بطور کامل از تعهدات خود در توافق هسته‌ای تبعیت کند. در همین چارچوب ایران اعلام کرد سانتریفیوژهایی را که برای غنی سازی اورانیوم ساخته شده‌اند برنخواهد چید؛ اما این موضوع یکی از بندهای توافق هسته‌ای ایران است.
 
"فرزاد مددزاده،" از اعضای گروهک تروریستی منافقین، هم مدعی شد: "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، و دیگر رهبران غربی به علت باور این که "حسن روحانی،" رئیس جمهور ایران یک فرد میانه رو است فریب خورده‌اند.
 
هفته گذشته ایران متوقف کردن سانتریفیوژهای غیرفعال خود را در تاسیسات هسته ای نطنز و فوردو شروع کرد. این اقدام ایران در حالی انجام شد که پیش از این برخی نمایندگان مخالف در مجلس ایران به دفعات از رئیس جمهور این کشور به علت آن چه که آن را حرکت بسیار سریع ایران می‌دانند از وی انتقاد کرده بودند.
 
علی شمخانی در این باره گفت: روند برچیدن برخی تجهیزات و تاسیسات هسته‌ای در پی دریافت یک تذکر متوقف شده است.
 
واشینتگن تایمز در ادامه ادعایش نوشت: انتقاد نمایندگان محافظه کار مجلس ایران از اقدام دولت این کشور مبنی بر برچیدن سانتریفیوژها با خواسته آیت الله "علی خامنه ای،" رهبر معظم ایران، سازگار نیست. ‌آیت الله ‌خامنه ای گفته است توافق هسته‌ای ایران تنها زمانی باید مجوز حرکت به جلو را داشته باشد که مسائل مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران در گذشته از میان برداشته شده باشند. ایران خواهان آن است که جامعه جهانی دست از تمرکز بر فعالیت‌های هسته‌ای آن در گذشته و تلاش‌هایش برای ساخت سلاح هسته‌ای، دست بردارد.
 
نویسنده گزارش واشینگتن تایمز در پایان نوشت بنظر می‌رسد ایران چنان رفتار می‌کند که گویی توافقی یکجانبه را امضا کرده است که به آن امکان خواهد داد در طول یک دوره چند ساله به سلاح هسته‌ای دست بیابد. دولت اوباما بشدت احساس شادی می‌کند. ایران هم اعلام کرده است تا زمانی که جامعه جهانی درباره موضوع سلاح‌های هسته‌ای آن سئوالاتی را مطرح می‌کند این کشور هم از اجرای توافقنامه خودداری خواهد کرد.