به گزارش پارس به نقل از تسنیم، شبکه تلویزیونی المنار لبنان گزارش داد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند شهر دمت به عنوان دومین شهر بزرگ استان الضالع در جنوب یمن را بعد از بیرون راندن شبه نظامیان مزدور سعودی به کنترل خود در بیاورند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین کوه الیاس مشرف بر پایگاه هوایی العند را به کنترل خود در آوردند که این امر خطری واقعی برای مزدوران سعودی به شمار می رود.

کشته شدن 15 مزدور سعودی در مارب

حدود 15 نفر از شبه نظامیان مزدور سعودی نیز در انفجاری در استان مارب کشته شدند.

این شبه نظامیان با عزیمت به بخش صرواح در استان مارب مخالفت کرده بودند و در یک انفجار "ساختگی" و عمدی کشته شدند.

انهدام تانک‌ها و حمله به مواضع ارتش سعودی در جیزان

در همین حال، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن یک دستگاه خودروی نظامی سعودی را در ناحیه واقع بین دو منطقه شعب الجابری و روستای الحامضه در منطقه جیزان در خاک عربستان هدف قرار دادند.

یک خودروی نظامی ارتش سعودی نیز در منطقه الربوعه در منطقه عسیر منهدم شد.

واحد موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز تجمع نیروهای ارتش عربستان در مجاورت مقر مرزبانی این کشور در منطقه الربوعه را هدف قرار دادند.

واحد توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن مرکز گذرنامه منطقه علب و عراده های توپ در پادگان المحضار و پادگان عین الثورین سعودی را با دهها گلوله سنگین گلوله باران کردند.

موضع نظامی جبل الدود سعودی در منطقه جیزان و مواضع نظامی خباش و قوه نجران و گذرگاه الخضراء در منطقه نجران نیز هدف حملات موشکی و توپخانه ای ارتش و کمیته‌های مردمی قرار گرفت.

موضع نظامی القرن و برج الجابری در خاک عربستان نیز هدف حمله ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفت.

انهدام قایق جنگی متجاوزان

یک منبع نظامی یمنی در استان تعز از انهدام یک قایق جنگی متجاوزان در ساحل منطقه المخا در این استان خبر داد.

وی گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن مستقر در بخش المخا این قایق را منهدم کردند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین یک بمب کارگذاشته شده در یکی از محله های مسکونی بخش عمران را خنثی کردند.

تداوم حملات هوایی به مناطق مختلف یمن

جنگنده های ارتش سعودی به مناطق مختلف استان مارب حمله کرده و شماری از شهروندان یمنی را شهید یا زخمی کردند.

یک منبع محلی در استان مارب گفت: جنگنده های سعودی یک دستگاه خودرو را در جاده منطقه صرواح هدف قرار دادند که به زخمی شدن راننده و شهادت دخترش منجر شد.

این جنگنده ها دو بار خانه یکی از شهروندان در منطقه صرواح را نیز بمباران کردند که به انهدام کامل آن منجر شد. منطقه الجفره در بخش الجدعان مارب نیز شاهد بمباران ارتش سعودی بود.

جنگنده های ارتش عربستان چند بار پست برق منطقه عبس را بمباران و کاملا منهدم کردند.

جنگنده های ارتش سعودی بخش العشه در استان عمران را نیز بمباران کردند.

شهادت چهار یمنی در منطقه رازح

جنگنده های ارتش سعودی در حمله به دو منطقه یسنم در بخش باقم و بنی صیاح در رازح چهار شهروند یمنی را شهید و دو زن را زخمی کردند.

کنترل بر 75 درصد مارب

خبرنگار شبکه خبری العالم نیز گزارش داد: همزمان با تشدید پاسخ های نظامی یمن به حملات عربستان، منابع نظامی اعلام کردند که کنترل 75 درصد استان مآرب یمن در اختیار ارتش و کمیته های مردمی این کشور قرار گرفته است.

وی افزود: ارتش و کمیته های مردمی رشته کوه های پادگان العمری تا منطقه ذباب - در استان تعز- را باز پس گرفته و شهر دمت در منطقه الضالع نیز آزاد شده است.

ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان مارب نیز کنترل مرکز استان و مراکز نظامی آن را به دست گرفته اند. به گفته منابع نظامی آگاه، کنترل 75 درصد این استان به دست ارتش و کمیته های مردمی افتاده است.