به گزارش  پارس به نقل از فارس، در یک هفته گذشته خبرهای مختلفی در صنعت نفت در قالب گفت وشنود به گوش خبرنگاران رسید.

*اعتراض جمعی از نیروهای پارس جنوبی

شنیده شده است پس از آنکه به دستور وزیر نفت تجهیزات و نیروهای مشغول در پارس جنوبی در ۵ فاز که بیشترین پیشرفت را داشتند به منظور تولید هرچه سریعتر از این فازها متمرکز شده است، در روزهای اخیر جمعی از کارکنان فازهای ۱۳ و ۱۴ پارس جنوبی در محل این فاز تجمع کرده و نسبت به اخراج خود از فازهای در حال احداث اعتراض کردند.

لازم به ذکر است پس از بازدید وزیر نفت از پارس جنوبی که در روزهای ابتدایی فعالیتش صورت گرفت همه فازهای ۳۵ ماهه تعطیل شد و تمام امکانات برای راه اندازی فازهای ۱۲ و ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ که از پیشرفت قابل ملاحظه برخوردار بودند به خدمت گرفته شد.

این اقدام وزیر نفت موجب شد برخی از نمایندگان مجلس به ایجاد سونامی بیکاری در منطقه عسلویه به وزیر نفت هشدار دهند که به نظر می رسد این پیش بینی نمایندگان مجلس در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

همچنین باید یادآوری کرد که در دوران صدارت رستم قاسمی بر نفت نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در پارس جنوبی مشغول به کار بودند.

*نمایندگی یک شرکت برزیلی فعال در پارس جنوبی در اختیار فرزند معاون وزیر نفت

گفته می شود فرزند یکی از معاونین وزیر نفت ۵ سال قبل به عنوان یک کارمند و با قرارداد پیمانی به استخدام شرکت نفت وگاز پارس درآمد و پس از مدتی به عنوان مدیر کنترل پروژه فازهای ۹ و ۱۰ انتخاب شد.

وی مدتی نیز در شرکت او یک فعالیت کرد و هم اکنون نیز قرار است نمایندگی یک شرکت برزیلی را که وظیفه راه اندازی و تامین تجهیزات بخش از پالایشگاه ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی را برعهده داشته است در اختیار بگیرد.

*موافق انحلال شرکت صادرات گاز عضو هیئت مدیره شد

گفته می شود فردی که سالهاست به دنبال انحلال شرکت صادرات گاز ایران بوده و اخیرا نیز انحلال شرکت صادرات گاز را مطرح کرده ولی کار به جایی نبرده است، به تازگی با حکم معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت به عضو هیئت مدیره شرکت صادرات گاز منصوب شده است!

شنیده شده است وی به دنبال جایگاه مدیرعاملی بر شرکت صادرات گاز بوده، اما با مخالفت دیگر اعضای هیئت مدیره مواجه شده است.

* حکم معاون وزیر نفت برای زهیری

گفته می شود محمدرضا زهیری مدیرعامل قبلی شرکت نفت وگاز پارس که جای خود را به علی اکبر شعبانپور داده است با حکم رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به عنوان مشاور مدیرعامل انتخاب شده است.

* هزینه ۹میلیارد تومانی برای احداث برج گاز

شنیده شده است برای احداث ساختمان شرکت ملی گاز ایران (برج گاز) نزدیک به ۹ میلیارد تومان هزینه شده است.

پیش از آنکه شرکت ملی گاز ایران در ساختمان خیابان آبان جنوبی احداث شود در یکی از ساختمان های مرکزی شرکت ملی نفت و در خیابان طالقانی بود.

*بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفت از نفت مناطق مرکزی

گفته می شود عصر امروز قرار است مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای بازدید به شرکت نفت مناطق مرکزی برود.

هم اکنون مهدی فکور مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی است و تنها مدیری است که پس از تغییر و تحولات مدیریتی در صنعت نفت در جایگاه خود مانده است.

از این رو بازدید مدیرعامل شرکت ملی نفت از این شرکت گمانه زنی ها را برای تغییر و تحول در مدیریت این شرکت را افزایش داده است.

* خانه نشینی تعدادی از مدیران نفتی پس از ورود زنگنه

شنیده شده است برخی از مدیران باتجربه نفتی پس از ورود زنگنه به عنوان وزیر نفت اخراج و برخی نیز بدون سمت خانه نشین شده اند.

لازم به ذکر است این تعداد از مدیران سابق صنعت نفت کارمند رسمی شرکت ملی نفت هستند و بدون انجام خدمتی در این صنعت حقوق ماهانه دریافت می کنند.