به گزارش پارس به نقل از مهر، علی ربیعی در هشتمین جشنواره تجلیل از تعاونگران و کارآفرینان برتر استان قزوین، اظهارداشت: برای تقویت کارآفرینان نباید فقط به لوح دادن در جشنواره ها بسنده کنیم بلکه باید این کار در جامعه به عنوان یک آرزوی مادرانه از کودکی تا بزرگسالی نهادینه شود.

وی افزود: روزگاری ایران نقطه آمال کره، مالزی و هند بود اما امروز از آنها عقب مانده ایم و در شرایطی هستیم که برای گذران این شرایط باید بدانیم که فقط دادن ارزش واقعی نیست بلکه امر ثواب، وظیفه اجتماعی، دینی و فرهنگی رایج در جامعه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: کارآفرینی یک فرآیند است که باید با مهارت آموزی، نخبه گرایی مهارتی در کشور جا بیفتد و دولتها هم لازم است دولت کارآفرین، نماینده ارزش کار و با سیاست های کارآفرینی باشد.

ربیعی تصریح کرد: در کشور ظرفیت های انسانی، صنعتی و معدنی فراوانی وجود دارد که با استفاده از آن می توان سرنوشت کشور را تغییر داد.

وی یادآورشد: مدیرانی که ارزش افزوده در جامعه ایجاد می کنند باید تکریم شوند و مجسمه آنها ساخته و در میادین نصب شود و با جمع آوری خاطرات آنها تجربه ارزشمند کار و تولید ثبت و ضبط شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تجربه تاریخی نشان می دهد کارآفرینان ثروت خود را به کشور میخ کرده اند اما جامعه آنها را تحسین نمی کند ولی کسی که با زدو بند به ثروت رسیده می گوئیم زرنگ است و دیده می شود.

وی اضافه کرد: در وزارت تعاون سیاست ها در مسیر ایجاد اشتغال پایدار است و جهت گیری ما تحقق کارآفرینی است.

ربیعی یادآورشد: با راه اندازی نظام کارآفرینی در وزارتخانه از ایده های نخبگان و کانونهای کارآفرینی برای توسعه استانها استفاده خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از تفکرات کلاسیک اجرایی نمی توان توسعه را محقق کرد و کشور را از مشکلات نجات داد.

وی اظهارداشت: وضعیتی که داریم زیبنده کشور اسلامی نیست و اوضاع باید تغییر کندو بیش از اینها رشد و پیشرفت کنیم.

ربیعی یادآورشد: در فرهنگ ملی و اسلامی، سخت کوشی نهفته است اما نفت بلا شده و فرهنگ سخت کوشی را از بین برده که باید احیا شود.

وی تصریح کرد: کارآفرینی برکت است زیرا با فکر، ایده، خلاقیت و تلاش افراد نخبه و کارآفرین اشتغال ایجاد شده و آنچه ساخته می شود در کشور باقی می ماند و ارزشمند است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کمک به کارآفرینی رنج و مشکلات جامعه را کمتر و توسعه و پیشرفت را تسریع می کند.

در این مراسم که احمد عجم استاندار، عباسپور و رجب رحمانی نماینده گان مردم بوئین زهرا و تاکستان در مجلس شورای اسلامی، ایراندوخت عطاریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور و مدیران دستگاه های اجرایی حضور داشتند از هشت کارآفرین برتر، ۱۱ کارآفرین صنعت، یک نفر برگزیده در مشاغل خانگی، ۱۳ تعاونی برتر، سه فرزند شهید کارآفرین، دو حافظ کل قرآن دو نفر در رشته مفاهیم و دو نفر در رشته نهج البلاغه، ۹ پزشک برتر حوزه سلامت و خدمات درمانی تجلیل شدند.