به گزارش پارس به نقل از مهر، در روزهای آغازین دولت یازدهم بود که حسن روحانی، رئیس جمهور اعلام کرد ایران تمایل دارد سطح روابط خود را با چین حفظ و حتی گسترش دهد، این در شرایطی بود که با تنگ تر شدن حلقه تحریم ها، روابط تجاری ایران و چین نیز رو به کاهش نهاده بود.

اکنون نیز تلاش های مجدد برای افزایش سطح روابط تجاری ایران و چین در حال انجام است و بخش خصوصی دوباره در این باره فعال شده است.

در عین حال، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در صدر یک هیات چینی، سه شنبه هفته جاری به پکن می رود تا با همتای خود دیدار کرده و بر گسترش روابط دو کشور در سطح تجاری و سیاسی تاکید ورزد.

مجیدرضا حریری، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین در گفتگو با مهر گفت: بعد از مشکلات ارزی در سال گذشته که منجر به کاهش سطح کلی تجارت خارجی ایران شد، روابط تجاری ایران و چین نیز به همان نسبت کاهش یافت و بر همین اساس، آمارها نسبت به سال گذشته کاهش را نشان می دهد.

وی افزود: تلاش مجدد برای ارتقای روابط تجاری میان ایران و چین در حال انجام است و امیدواریم با بهبود شرایط، تجارت میان دو کشور نیز با ارقام مناسب تری به راه خود ادامه دهد.