به گزارش پارس ، حمید شریف رازی در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران طراحی پالایشگاه پارس را برای پالایش میعانات گازی آغاز کرد و کنسرسیومی برای اجرای این پروژه متشکل از شرکت های داخلی و شرکای خارجی تشکیل شد.


وی افزود: پس از تکمیل طراحی بنیادی خط لوله تأمین خوراک، پالایشگاه و انجام مطالعات سایر مراحل اجرایی، پروژه احداث پالایشگاه پارس به مرحله اجرا رسید اما در این مرحله سهامداران آن به جز مجموعه شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در انجام تعهدات خود قصور کردند.


این مقام مسئول با بیان اینکه تصمیم گرفته شد تا سهامداران این پروژه تغییر کنند، گفت: پیرو مذاکراتی که انجام شد، اخیرا مشکل واگذاری سهام سهامداران پیشین حل شده و با تشکیل شرکتی جدید، سهم شرکت های وابسته به شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در سهامداری این پالایشگاه به ۴۰ درصد می رسد.


شریف رازی اظهار امیدواری کرد با تغییر سهامداران، به زودی ساخت پالایشگاه پارس وارد فاز اجرا شود.


به گزارش تسنیم، پالایشگاه پارس با ظرفیت پالایش روزانه ١٢٠ هزار بشکه میعانات گازی، ظرفیت تولید روزانه ١٢ میلیون لیتر بنزین را دارد. عملیات مهندسی پایه و طراحی بنیادی در سال ۸۸ به پایان رسیده بود و قرار بود پالایشگاه پارس تا پایان سال ۹۰ به بهره برداری برسد.