به گزارش پارس به نقل از   فارس، بورس تهران به واسطه اخبار خوش سیاسی امروز را با برتری تقاضا آغاز کرد و موفق به فتح قله ۶۴ هزار واحدی شد.

به این ترتیب شاخص بورس تهران با افزایش بیش از ۱۲۰۰ واحدی از نیمه بیش از ۶۴ هزار واحد فراتر رفت و ارزش بازار نیز به مرز ۳۱۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین ارزش معاملات این روز افزایش قابل توجهی را تجربه کرد، به طوری که با جابه جایی بیش از ۸۱۷ میلیون برگ سهم ارزش معاملات به بیش از ۳۰۷ میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهایی همچون صنعتی و معدنی چادرملو، سرمایه گذاری غدیر، بانک پارسیان، مدیریت پروژه های نیروگاهی، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص را گذاشتند.

به طور کلی تمام شاخص های منتخب بازار روند مثبتی را طی کردند به طوری که شاخص صنعت ۹۳۰ واحد، ۵۰ شرکت فعالتر ۵۵ واحد، آزادشناور ۱۶۸۷ واحد، بازار اول ۱۱۳۵ واحد و بازار دوم ۱۲۴۰ واحد رشد داشتند.

نمادهایی همچون پارس خزر، تایدواتر خاورمیانه، داملران و داروسازی فارابی بیشترین افزایش قیمت و در مقابل قند اصفهان، نورد آلومینیوم، خوارک دام پارس و نیرومحرکه بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

شاخص فرابورس ایران نیز برای اولین بار در تاریخ معاملات به بیش از ۷۰۸ واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم نیز با افزایش قابل توجهی به مرز ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

در جمع این شرکت ها توکاریل، زرین معدن آسیا و صنعتی روی زنگان بیشترین افزایش قیمت و در مقابل امتیاز تسهیلات مسکن برخی ماهها با کاهش قیمت معامله شدند.