به گزارش پارس ، علی اکبر لبافی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای رتبه بندی کاریابی ها که اوایل سال اعلام کردیم، مقرر شد تا کاریابی هایی که کم کاری و ضعیف عمل کنند مشمول رتبه بندی شوند لذا در ارزیابی های ماهانه خود آن پروانه آن دسته کاریابی هایی که رتبه لازم را کسب نکرده باشند، ابطال خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه توسعه کاریابی ها را مدنظر نداریم طبعا تقاضاهای جدید را جایگزین کاریابی هایی می کنیم که با ابطال پروانه مواجه شده اند و لذا به تعداد ۲۸ کاریابی که در سراسر کشور پروانه کارشان ابطال شده تقاضای جدید جایگزین می کنیم.

لبافی در توضیح ملاک عمل کاریابی ها گفت: کاریابی ها موظف هستند اطلاعات دقیق کارجویان و فرصتهای شغلی را در شبکه ملی بازار کار ثبت کنند که متاسفانه برخی از کاریابی ها از انجام این کار طفره رفتند.

وی گفت: دومین ملاک عمل کاریابی ها که در رتبه بندی حایز اهمیت است، کسب فرصتهای شغلی است و برای وزارت کار مهم است که کاریابی ها تلاش کنند با برقراری ارتباط با بنگاه های اقتصادی، فرصتهای شغلی را به دست آورده و بر اساس آن افراد را معرفی کنند.

معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزیر کار در توضیح روند ارزیابی کاریابی ها، گفت: تعدادی از کاریابی ها را به صورت نمونه انتخاب و بررسی می کنیم که چه میزان از افرادی که از سوی کاریابی ها معرفی شده اند مقررات و ضوابط قانون کار از جمله بیمه و دریافت حداقل دستمزد در مورد آنها رعایت شده است.

به گفته لبافی محل کار و استفاده از نرم افزارها و دستور العمل های صادره و مبالغی که کاریابی ها در قبال خدمات دریافت می کنند از دیگر مواردی است که در ارزیابی رتبه کاریابی ها مدنظر قررا می گیرد.