به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مجتبی شیرقاضی با اشاره به اینکه استان تهران نیز همگام با سایر استانها اقدام به برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم با محوریت مجامع امور صنفی کرده است افزود: در این راستا ۲۱ نمایشگاه فروش پاییزه در سطح استان تهران با برپایی بیش از ۳۵۰۰ غرف نمایشگاهی در حال برگزاری است که از چهاردهم آغاز و تا بیست و دوم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.


وی به محل برپایی این نمایشگاهها در تهران اشاره کرد و گفت: فرهنگسرای خاوران، بوستان ولایت، حکیمیه تهران پارس و پارک ارم مناطقی هستند که پذیرای علاقمندان از ساعت ۱۰ صبح می باشند.
به گفته شیرقاضی ؛ برای عرضه اقلام در این نمایشگاهها عمدتا از تولیدکنندگان صنفی دعوت به عمل آمده است از این رو کالاهای عرضه شده از تخفیف بین ۱۰ تا ۲۰ درصدی برخوردار خواهند بود.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین اظهار کرد: در کنار برگزاری این نمایشگاهها، فروشهای فوق العاده واحدهای صنفی منتخب نیز در نظر گرفته شده است که این واحدها با نصب پلاکاردها مشخص شده اند.


وی از استقرار بازرسان برای کنترل و نظارت بر قیمتها و جلوگیری از کم فروشی یا گران فروشی در این نمایشگاهها خبرداد و گفت: بازدیدکنندگان در صورت برخورد با کالای بی کیفیت و بالاتر از قیمت بازار می توانند با مراجعه به دفاتر درنظر گرفته شده در محل نمایشگاه شاهد رسیدگی در محل و اجرای حکم باشند.
شیر قاضی در ادامه با بیان اینکه شاخص کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه ها شامل لوازم التحریر، کیف و کفش و پوشاک است تصریح کرد: همچنین نمایشگاه تخصصی لوازم التحریر نیز از بیستم تا بیست و نهم شهریور ماه در محل مصلی امام خمینی (ره) دائر خواهد شد.


وی همچنین با اشاره به توزیع ۲میلیون و ۵۰۰ هزار جلد دفترچه های دولتی و تنظیم بازاری در این نمایشگاهها اظهار کرد: این دفترچه ها علاوه بر نمایشگاههای فروش پاییزه از طریق صنوف منتخب، بازارهای سازمان میادین میوه وتره بار و فروشگاههای زنجیره ای شامل سپه و شهروند عرضه خواهند شد.


معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین یادآور شد: در کنار کالاهای ویژه بازگشایی مدارس، کالاهای تنظیم بازاری مثل برنج، شکر و مرغ منجمد نیز دراین نمایشگاهها توزیع می شود.
به گفته وی، قیمت اقلام اساسی دراین نمایشگاهها شامل برنج تایلندی با قیمت ۱۹۵۰ تومان، برنج سفید آپاچی، ۲۴۰۰، برنج هندی دانه کوتاه، ۱۷۵۰، مرغ منجمد تولید داخل با قیمت۵۱۵۰ تومان و شکر در بسته های ۹۰۰ گرمی نیز با قیمت۱۷۰۰ عرضه خواهد شد.