به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مجمع الجزایر آتشفشانی سانتورینی، مقصد نخست گردشگری یونان در هفت ماه اول ۲۰۱۳ میزبان حدود دو میلیون گردشگر بود که رکوردی جدید در جذب گردشگر برای اقتصاد بحران زده یونان محسوب می شود.

به گزارش توربو نیوز، مجمع الجزایر آتشفشانی" سانتورینی" در جنوب دریای اژه که با داشتن آب و هوای معتدل و خانه های سفید با گنبدهای آبی شهرتی جهانی دارد، در هفت ماهه نخست امسال میزبان حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر بود که حاکی از روند رو به رشد صنعت گردشگری یونان و به طبع آن اقتصاد این کشور بحران زده است که صنعت گردشگری یکی از ارکان آن محسوب می شود.

مجمع الجزایر آتشفشانی سانتورینی در سال ۲۰۱۱ نیز میزبان یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر بود که این منطقه را به مقصد نخست گردشگری یونان تبدیل کرد و شهر زیبای آتن، پایتخت این کشور را در رتبه دوم جذب گردشگر قرار داد.

کارشناسان با اشاره به رشد ۱۵ درصدی گردشگری یونان در پنج ماهه نخست امسال، پیش بینی می کنند این کشور تا پایان سال میزبان حدود ۱۷ میلیون گردشگر باشد. در صورت تحقق این هدف، یونان تا پایان ۲۰۱۳ حدود ۱۳ میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد خواهد داشت.