به گزارش پارس به نقل از مهر، شرکت تحقیقات فناوری فورستر که به عنوان یک شرکت مستقل بازار فناوری به ارائه توصیه هایی درباره تأثیرات کنونی و بالقوه فناوری می پردازد اعلام کرد که سهم درحال افزایش بازار تبلتها در جهان از افرادی تشکیل شده که درحال حاضر تبلت دارند و به دنبال خرید مدلهای جدید هستند.

اگرچه اکثریت تبلتها توسط خریداران مورد توجه قرار می گیرند، خرید تبلت توسط شرکتها ۱۸ درصد از فروشهای سال ۲۰۱۷ را تشکیل خواهند داد. این درصد هر سال از زمان شکل گیری این بازار روند رو به رشدی را طی کرده است.

ظرف چند سال آینده تبلتها در محل کار در کشورهای توسعه یافته و مناطق دینامیک کشورهای درحال توسعه فراگیر می شود و کارکنان برخی یا همه هزینه های آن را تقبل خواهند کرد.

فروشنده تعداد دستگاه ها در سه ماه دوم سال ۲۰۱۳ سهم بازار در سه ماه دوم سال ۲۰۱۳ تعداد دستگاه ها در سه ماه دوم سال ۲۰۱۲ سهم بازار در سه ماه دوم سال ۲۰۱۲ میزان رشد در مقایسه با سال گذشته
اپل ۱۴.۶ ۳۲.۴ درصد ۱۷.۰ ۶۰.۳ درصد ۱۴.۱- درصد
سامسونگ ۸.۱ ۱۸.۰ درصد ۲.۱ ۷.۶ درصد ۲۷۷.۰ درصد
ایسوس ۲.۰ ۴.۵ درصد ۰.۹ ۳.۳ درصد ۱۲۰.۳ درصد
لنوو ۱.۵ ۳.۳ درصد ۰.۴ ۱.۳ درصد ۳۱۳.۹ درصد
ایسر ۱.۴ ۳.۱ درصد ۰.۴ ۱.۴ درصد ۲۴۷.۹ درصد
سایرین ۱۷.۵ ۳۸.۸ درصد ۷.۴ ۲۶.۲ درصد ۱۳۶.۶ درصد
مجموع ۴۵.۱ ۱۰۰.۰ درصد ۲۸.۳ ۱۰۰.۰ درصد ۵۹.۶ درصد

براساس این پیش بینی ها تبلتها در بخشهای مهم صنعتی چون بهداشت و درمان و طبقه های خاصی از کارمندان که همواره باید با اسناد خود به این سو و آن سو بروند از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد شد.

تحقیقات شرکت کانالیست که هفته گذشته منتشر شد نیز نشان می دهد اپل نفوذ خود را در بازار تبلت از دست داده است و ارقام جدید حاکی از آن است که فروش آی پد ها و می نی آی پدها در سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است.

کاهش فروش اپل و سهم بازار این شرکت بزرگ فناوری تا حدی به عدم نوآوری در آنها و تا حدی به افزایش تقاضا برای خرید تبلتهای صفحه کوچک اندرویدی باز می گردد.

شرکت بین المللی همکاری اطلاعات به عنوان یک شرکت تحقیق و پژوهش در عرصه فناوری و ارتباطات نیز علت کاهش فروش تبلتهای اپل را به انتظار مشتریان برای از راه رسیدن تبلت جدید این شرکت نسبت داده است.

تام مینیلی از شرکت بین المللی همکاری اطلاعات اظهار داشت که همواره معرفی آی پد جدید علاقه مشتریان را به مقوله تبلت تحریک کرده و به صورت سنتی به فروش آی پدهای اپل و تبلتهای رقیبان کمک می کند.

اپل در سه ماه دوم امسال ۱۴.۶ میلیون دستگاه آی پد فروخته است که این میزان ۱۴ درصد از ۱۷ میلیون فروش آن در سه ماه دوم سال گذشته کمتر است. طی همین زمان فروش تبلتهای اندرویدی از ۱۰.۷ میلیون در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ به ۲۸.۲ میلیون در سه ماه دوم امسال رسید که این امر نشانه افزایش ۱۶۳ درصدی است.