به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، امروز ۱۳ مردادماه، هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن نوسان نرخ داشت؛ بیشترین افزایش قیمت به امتیاز تسهیلات مسکن خرداد ۹۰ تعلق داشت و هر برگه با رشد ۴.۴ درصدی، قیمت ۳۹۷هزار و ۷۳۳ ریال را ثبت کرد.

در عین حال امتیاز تسهیلات مسکن خرداد ۹۱ با بیشترین کاهش و افت ۴.۷درصدی به نرخ ۳۹۶هزارو ۷۸ریال رسید.

همچنین بازارهای فرابورس شاهد معامله ۶۴.۷ میلیون سهم و اوراق به ارزش ۶۰۸.۲ میلیارد ریال در ۱۳هزارو ۶۱۴ دفعه بود و شاخص فرابورس (آیفکس) با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۶۱۶.۹ واحد رسید.

این در حالی است که ذوب آهن اصفهان همچنان در میان شرکت های فرابورسی با مبادله ۲۸.۹میلیون سهم به ارزش ۱۰۷.۹ میلیارد ریال بیشترین حجم معاملات را کسب کرد و در نهایت قیمت هر سهم بارشد ۰.۹درصدی به نرخ ۳۷۲۴ریال رسید. کمترین حجم معاملات هم نصیب معاملات توافقی بورس انرژی در بازار پایه بود که از مبادله۳۵۰۰سهم برخوردار شد.

در عین حال شرکت های صنایع معدنی خاورمیانه، قند شیروان، قوچان و بجنورد با بیشترین رشد قیمت همراه بودند و افرانت، بانک سرمایه و روان فناور بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

این گزارش می افزاید، در معاملات بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم مبادلات را اجاره مپنا با داد و ستد ۱۳۳هزار و ۴۴۰برگه به خود اختصاص داد. پس از آن اجاره پارس ۵۰هزارو ۳۰برگه و اجاره امید ۲۷هزار و ۱۴۰ برگه در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

در چهارمین روز رقابت برای تصاحب بلوک ۴۹درصدی معادل ۴۹۰ سهم شرکت تولید و بهره برداری سد نیروگاه دز، قیمت هر سهم این بلوک به ۳۵میلیون و ۴۰۰هزار ریال افزایش یافت وادامه معامله به دوشنبه ۱۴مرداد در بازار سوم موکول شد.