به گزارش پارس ، غلامحسن بشارتی در گفت وگو با فارس، در خصوص وضعیت پرداخت تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: این صندوق ضوابط مربوط به خود را دارد و باید طرح ها در شورای صنایع کشور ارائه شود.

وی تأکید کرد: معتقدیم طرح های ارائه و تصویب شده در کارگروه سرمایه گذاری استان ها دیگر نیازی به تصویب در مرکز ندارد که برای این موضوع و رفع اشکالات آن با امضای وزیر تعاون کار و رفاه نامه ای به مدیرعامل صندوق توسعه ملی ارسال شده است.

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فرایند و مدت زمان رسیدگی و تأیید طرح ها یکی از مشکلات پرداخت تسهیلات در کشور است، تصریح کرد: یکی از معضلات فضای کسب و کار کشور نیز این موضوع است و هدف تعاونی ها عبور از فرایندهای دست و پاگیر کسب و کارهای کنونی است.

به گفته این فعال تعاونی ها، راه اندازی یک کسب و کار در تعاونی ها ساده تر بوده و نیاز به تأیید یا صدور مجوز از دستگاه ها و ادارات مختلف ندارند.

بشارتی افزود: یکی دیگر از ضوابط صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات، اجرای پروژه تا ۷۰ درصد کار است که با توجه به توان و منابع مالی تعاونی ها برای شروع کار برخی مواقع ۷۰ درصد نمی شود و به همین دلیل نمی توانند از تسهیلات صندوق استفاده کنند.

مدیرکل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دیگر منابع مالی حمایت از تعاونی ها بیان داشت: ردیف های مختلفی در بودجه برای تعاونی ها در نظر گرفته می شود که بلافاصله پس از ابلاغ توزیع استان ها براساس ظرفیت ها و شاخصه ها انجام می شود.