مجیدرضا حریری در گفت وگو با پارس اظهار داشت: بار کشتی را نمی توان با ارز ۱۲۲۶ تومانی وارد کرد.

وی افزود: دعوایی که الان مطرح شده، بین بخش خصوصی و بانک مرکزی نبوده، بلکه بین شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی با بانک مرکزی بوده، زیرا راجع به اقلامی صحبت شده که با ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی وارد می شدند.

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران با بیان این که اگر خودرویی یا کالای لوکسی که شامل اولویت های نهم و دهم بوده و به هر دلیلی وارد شده، خلاف قانون است، متذکر شد: من که نمی توانم خودرو را از گمرک ترخیص کنم، هر مقام دولتی که در این کار دست داشته، آقای بهمنی موظف است و در مقابل مردم باید جوابگو باشد که اگر اطلاعاتی دارد در رابطه با این که مقامات دولتی تخلف کردند و با ارز ۱۲۲۶ تومانی و یا ارز مبادلاتی کالای لوکس و یا خودرو وارد کردند، باید متخلفان را معرفی کند و حتما ما می خواهیم که قوه قضاییه به چنین رانت خواری هایی رسیدگی کند.

حریری ادامه داد: اما اگر چنین چیزی نباشد، همه مشکلات به سوءمدیریت ایشان برمی گردد و بخشنامه ای که در رابطه با ارزاق عمومی، کالاهای اساسی و دارو ابلاغ و عطف به ماسبق شده، تخلفی است که باید نهادهای نظارتی به آن رسیدگی کند.

وی تاکید کرد: خودرو یا کالای لوکس را از تیرماه سال گذشته نمی توان با ارز ۱۲۲۶ تومان وارد کرد و همه اعتراض ها در رابطه با دپو شدن کالاهای اساسی و دارو در گمرک بوده است.