به گزارش پارس ، علیرضا کمالی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بحث دلال بازی به آن صورت که اعلام می شود در میادین میوه و تره بار نیست اما نمی توان از حق العمل کاری که در میادین اتفاق می افتد چشم پوشی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود دلالان میوه را از باغات خریداری و در سطح میادین به فروش می رسانند، صحت دارد بیان کرد: دلالان و بارفروشان عمده از باغات میوه خریداری می کنند و نمی توان گفت که تنها یک گروه به این کار می پردازند به طور کلی می توان گفت هر کسی که پول داشته باشد از باغات میوه خرید می کند.

معاون بازرسی میادین میوه و تره بار جنوب تهران افزود: میوه های نادر به مانند شلیل عالی و درشت در میدان به صورت حق العمل کاری توسط چند نفر به فروش می رسد و در کنار این موارد بارهای سنگین نیز به این صورت به فروش می رسند.

کمالی با اشاره به این که برخی از باغداران در میادین حق العمل کاری دارند، بیان کرد: باغداران به افرادی که سرمایه دارند و صاحب میوه هستند به افراد حق العمل کار در ازای مبلغی اجازه فروش بار خود را می دهند.

وی در رابطه با تفاوت قیمت اعلام شده از سوی مسوولان اتحادیه میوه و تره بار با قیمت سطح شهر گفت: قیمتی که از سوی این افراد اعلام می شود بسیار با قیمت واقعی متفاوت است که به طور مثال می توان به قیمت سبزی خوردن اشاره کرد.

معاون بازرسی میادین میوه و تره بار جنوب تهران تصریح کرد: در چند وقت گذشته اعلام شده بود قیمت سبزی خوردن در میادین کیلویی ۵۲۰ تومان است، اما این قیمت کاملا غیرواقعی است.

کمالی افزود: در سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری هر کیلو سبزی خوردن بی کیفیت ۹۲۰ تومان به فروش می رسد و سبزی خوردن از باغات یافت آباد کیلویی ۱۰۵۰ تومان توسط بارفروش خریداری می شود.

وی یادآور شد: از دیگر موارد این چنینی می توان به قیمت سیب زمینی اشاره کرد. برای هر کیلو سیب زمینی قیمت ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومانی اعلام شده بود که قیمت این محصول بر سر زمین ۱۴۰۰ تومان است و هنگامی که به تهران برسد با خاک و آشغال کیلویی ۱۵۵۰تومان محاسبه می شود.

معاون بازرسی میادین میوه و تره بار جنوب تهران ادامه داد: سیب زمینی شسته شده و بدون خاک برای میوه فروش کیلویی ۱۸۰۰ تومان تمام می شود که میوه فروش با احتساب ۳۵ درصد سود باید کیلویی ۲۴۵۰ تومان به فروش برساند که این قیمت با قیمت واقعی در سطح شهر یکسان است.

کمالی بیان کرد: فاکتورهای سطح میدان با مهر رسمی کاملا قانونی است و براساس این فاکتور ها بازرسان برای گران فروشی جریمه هایی در نظر می گیرند که نرخ مصوب که هر روزه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای میوه اعلام می شود معیار گران فروشی و قیمت رسمی میوه است.

وی در پایان بیان کرد: هر سه شنبه قاضی سیار در میدان حضور پیدا می کند و جریمه برای واحد های متخلف در نظر می گیرد.