فروشنده با حالتی بر افروخته به خریدار می گوید: این میوه‎ ها با آنها فرق دارند و قیمتش توی میدان بار همین بوده اون حتما میوه‎ اش جالب نیست.

به گزارش پارس به نقل از ایسنا، منطقه لرستان، این یکی از مکالماتی بود که چندین بار در بازارهای میوه و تره‎ بار بین فروشنده و خریدار رد و بدل می‎ شود.

با گذری بر بازارهای هفتگی شهرستان بروجرد و مغازه‎ ها متفاوت بودن قیمت‎ ها بیشتر از میوه‎ ها جلب توجه می‎ کنند، حتی دو مغازه در کنار یکدیگر قیمت میوه‎ هایشان باهم متفاوت است تا چه برسد به بازارهای هفتگی که دیگر رنگین‎ کمان قیمت‎ هاست.

میدان میوه و تره‎ بار بروجرد یکی از اماکن اصلی است که فروشندگان و مغازه‎ داران مایحتاج خود را از آنجا تهیه می‎ کنند و بعد بوسیله وانت یا نیسان آنها را بار می‎ زنند و به فروشگاه‎ ها و مغازه‎ های خود می‎ برند.

اما قصه به اینجا ختم نمی‎ شود، فروشندگان هرکدام مایحتاج خود را به نرخ و قیمتی جداگانه خریداری می‎ کنند و این باعث می‎ شود هر کس سلیقه‎ ای عمل کند و یک میوه در سطح شهر با چندین قیمت مختلف عرضه شود.

این اختلاف قیمت هر روز با نوساناتی نیز روبرو است و هر روز قیمت‎ میوه‎ ها متفاوت‎ تر از روز قبل است و هر مغازه‎ ای هر طور که بخواهد محصول خود را می‎ ‎ فروشد که این مسئله باعث شکایت و گلایه مردم شهرستان بروجرد شده است.

در حالی که در شهرستان بروجرد که قطب میوه استان لرستان محسوب می‎ شود، نباید اینگونه باشد، بلکه باید علاوه بر اینکه قیمت‎ ها نسبت به شهرهای دیگر کمتر باشد، از یک ثبات خاصی برخوردار باشد.

میدان میوه و تره‎ بار جدید در شهرستان احداث شود

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد دراین رابطه گفت: مسوولیت قیمت‎ گذاری به عهده شهرداری است، اما متاسفانه در میدان تره‎ بار شهرستان هیچگونه قیمت‎ گذاری انجام نمی‎ شود.

مرضیه مرادی افزود: شهرداری باید در این راستا ورود پیدا کند و با توجه باینکه فضای آماده در اختیار دارد، میدان تره بار جدیدی برای رقابت با میدان میوه و تره بار آیت الله بروجردی احداث کند.

وی اظهار کرد: از میوه و محصولات شهرستان برای عرضه مستقیم در میدان بار جدید استفاده و نظارت بر اقلام ضروری انجام خواهد شد و دیگر با افزایش قیمت روبرو نخواهیم بود.

در هر منطقه شهرستان بروجرد باید میدان میوه و تره‎ بار احداث شود

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد نیز گفت: نظارت موضوعی بر میدان میوه و تره‎ بار شهرستان وجود ندارد و هر کس هر قیمتی که بخواهد بر روی میوه خود می‎ گذارد.

مهدی پازوکی افزود: سازمان میوه و تره‎ بار از طریق پرسنل خود نسبت به گرداندن آن اقدام کند و در شهرستان بروجرد در هر منطقه شهرداری باید یک میدان تره‎ بار ایجاد شود.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد تصریح کرد: در نقاطی که نیاز است میوه با نرخ مصوب دولتی از تولید به مصرف جانمایی شود، همه مجوزهای که نیاز است را صادر خواهیم کرد.

پازوکی با بیان اینکه دستگاه‎ های متولی نیز باید همکاری کنند، اضافه کرد: شهرداری در نقاط مختلف شهر منهای میدان میوه و تره‎ بار مکان‎ های به عنوان مکان عرضه مستقیم کالا ایجاد کند.

وی گفت: باید مکان هایی برای آنچه مایحتاج مردم و سبد کالای مردم در هر منطقه بوده، فراهم شود و یک بازار رقابتی باید ایجاد شود.

این مقام مسوول شهرستان افزود: باید بگذاریم مردم تصمیم بگیرند، چه چیزی را تهیه کنند و دستگاه‎ های متولی به خصوص شهرداری باید در دو نقطه دو میدان میوه و تره‎ بار که عرضه مستقیم کالا را داشته، ایجاد کند.