علی بابایی کارنامی در گفتگو با افکارنیوز، با اشاره به گرانی اجاره بها مسکن و راهکار‌های جلوگیری از این مسئله گفت متاسفانه گرانی در همه بخش‌های کشور فزاینده شده است و نباید این اتفاق رخ بدهد.

وی تأکید کرد: راهکار جلوگیری از گرانی اجاره بهای مسکن این است که دولت به جد به این بخش ورود کرده و نظارت لازم را اعمال کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کنار دولت باید دستگاه قضا و اصناف هم نظارت خود را بر این بخش داشته باشند.

وی تاکید کرد: نباید افراد بر اساس سلیقه خود اجاره بهای مسکن را تعیین و افزایش دهند.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته یکی از راهکار‌های دیگر به تعادل رساندن عرضه و تقاضای مسکن در کشور است لذا ما باید تولید مسکن را متناسب با عرضه آن جلو ببریم که در حال حاضر تولید مسکن در کشور کم است.

بابایی کارنامی بابایی کارنامی بیان داشت: البته در برخی موارد هم ما تولید مسکن داشته ایم اما این واحد ها بر اساس دلایلی در اختیار متقاضیان قرار نگرفته است و این مسئله به موضوع مسکن خالی مربوط می‌شود و ما قوانینی را در این بخش در مجلس به تصویب رساندیم که متاسفانه این قانون هم در کشور اجرایی نمی‌شود.

وی تاکید کرد: وقتی عرضه و تقاضای مسکن واقعی نباشد متاسفانه افراد به صورت سلیقه‌ای اجاره‌بهای مسکن را تعیین می‌کنند بنابراین وزارت اقتصاد و وزارت صمت که تنظیم بازار را بر عهده دارد، باید به این بخش ورود کند.

بابایی کارنامی بیان داشت: وزارت اقتصاد و صمت و تعزیرات باید به جد با گرانی اجاره بهای مسکن برخورد کنند و اجازه ندهند تا مشکلات در این بخش دامنگیر مردم شود.