شنبه هفته گذشته در یک برنامه لایو اینستاگرامی افت قیمت بیت‌کوین پیش‌بینی شده بود و به نظر می‌رسد اکنون این پیش‌بینی محقق شده است.

رمزارزها بعد از صعودی که از ماه اکتبر در پیش گرفتند و توانستند رکوردهای تاریخی جدیدی را به ثبت برسانند، بعد از امضای لایحه بسته یک تریلیون دلاری بهبود زیرساخت‌ها و تصویب تامین مالی بخشی از این طرح با مالیات‌ستانی از کارگزاران ارزهای دیجیتال و فعالان بازار، وارد روندی اصلاحی و باعث شد بزرگ‌ترین رمزارز بازار، طی چهار روز، ۱۴ درصد از ارزش خود را از دست بدهد و به کانال ۵۶ هزار دلاری بازگشت. برخی از تحلیل‌گران محدوده ۵۷ هزار دلاری را مقاومتی حیاتی برای بیت‌کوین در نظر می‌گرفتند. با از دست رفتن این مقاومت، انتظارات روانی برای ریزش بیشتر بازار تقویت شد.

امیر حسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی گفته بود: اقتصاد آمریکا، تورمی است و اونس جهانی و بیت‌کوین در درازمدت صعودی هستند، اما امکان اصلاح در مقاطعی نیز وجود دارد. کف‌های حمایتی بیت‌کوین، ۵۸ هزار و ۵۲ هزار دلار است. در بدترین حالت کف حمایتی می‌تواند ۵۰ هزار دلار باشد و کاهش قیمت کمتر از این بعید است. به اعتقاد من روند در ادامه صعودی می‌شود.

به گفته نام‌آور، با توجه به چالش‌هایی که مورد ماینینگ وجود دارد، بیت‌کوین به نظر من در درازمدت به سمت ۱۲۰ هزار دلار می‌رود اما در این میان، احتمال اصلاح نیز وجود دارد. به همین دلیل ماینرها نیز بیت‌کوین خود را نمی‌فروشند چرا که سناریو صعودی را در نظر دارند و از اصلاح مقطعی نگران نمی‌شوند.

این کارشناس بازارهای مالی بیان کرد: تنها یک سناریو بد در مورد بیت‌کوین وجود دارد که همین قیمت کنونی، به سقف ناحیه رنج آن تبدیل شود. اما با توجه به اقتصاد تورمی و انبساطی آمریکا، هم اونس جهانی و هم بیت‌کوین احتمالا صعودی است.

او گفت: اصلاح، جزئی از ذات همه بازارهای مالی محسوب می‌شود و اگر کسی قصد نوسانگیری دارد، باید دانش آن را داشته باشد. در غیر این صورت می‌تواند به چشم سرمایه‌گذاری بلندمدت به آن نگاه کند و پله‌ای خرید کند. در نهایت تصمیم‌گیری با خود افراد است.

 

منبع: تجارت نیوز