قیمت سکه امامی امروز دوشنبه 11 مرداد 1400 با افزایش ۰.۷۵ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۱,۳۲۵,۰۰۰ تومان معامله شد. نیم سکه هم در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۲۰۰۰۰ تومان افزایش، ۵,۸۷۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.


به گزارش اقتصادنیوز، بعدازظهر روز یک شنبه،‌ فروشنده ها در بازار سکه فعال تر شدند. به گفته فعالان، اعلام خبر احتمال قرنطینه دو هفته ای تهران باعث شد که برخی از معامله گران نه تنها از موقعیت خرید خارج شوند که دست به فروش  بزنند. به طور طبیعی در صورت تعطیلی بازار سکه، خریدها کاهش پیدا می کند و پایین آمدن حجم تقاضا منجر به افت قیمت سکه خواهد شد.

سکه حباب

در کنار این،‌ تعداد زیادی از معامله گران تمایلی ندارند که پول خود را در زمان تعطیلات به صورت سکه یا ارز نگه داری کنند. این دسته از معامله گران بیشتر نوسانگیر هستند و از تغییرات سریع و چند روزه قیمت ها کسب سود می کنند. تعطیلات دو هفته ای، آن ها را از جریان بازار خارج می کند و به همین دلیل تمایل دارند نقدینگی مورد نیاز خود را در دسترس نگه دارند.

سکه پشت خطی2

در کنار این، به گفته فعالان، شکست رکورد حراج اوراق بدهی دولتی در سال 1400 در مرحله نهم موجب شد که کمی انتظارات تورمی معامله گران کاهش پیدا کند. گفته می شود که سیاست گذار سال 99 با استفاده از همین ابزار توانست تا حدی انتظارات تورمی را مدیریت کند. تغییر رفتار سیاست گذار برای سکه بازان اهمیت زیادی داشت، چرا که به آن ها از احتمال نوسانات آتی دلار سیگنال می دهد.

 
 

بالا رفتن انتظارات تورمی و توقف مذاکرات برجامی موجب شده بود که انتظارات افزایشی سکه بازان برای دلار بیشتر شود. افزایش نرخ سود و کوتاه آمدن وزارت اقتصاد موجب شد که کمی معامله گران به صورت موقت در تصورات خود تجدید نظر کنند.

با وجود افت قیمت سکه در روز یک شنبه‌، برخی فعالان اعتقاد داشتند که تنها اصلاح کوچکی رخ داده است و فلز گران بهای داخلی به سرعت به مسیر افزایشی بازخواهد گشت.

سکه حباب