احمد اشتیاقی ، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با «پارس‌نیوز» اظهارداشت: در پی بررسی سهام‌ها مبرهن می‌گردد که درحال حاضر، قیمت‌ها در سطوح ارزندگی‌ قرار گرفته‌اند. به همین خاطر برخی از افراد که پیش از این سهام‌های خود را فروخته و سرمایه خود را به اوراق بهادار تبدیل کرده‌ بودند، حال درصدد برگشت و ورود به بازار هستند‌‌. مهم‌ترین دلیل این امر ابهام نسبت به قیمت دلار و تارگت‌های زیر ۲۰ هزارتومان بود‌‌.

وی افزود: شرایط کنونی مشخص کرد که تارگت‌های زیر ۲۰ هزارتومانی دلار نادرست است و ممکن است شاهد افزایش حجم معاملات و روند صعودی کانال دلار نیز باشیم‌‌. طی روزگذشته دلار نیمایی حدود ۲۲ هزارتومان معامله شد که این موضوع می‌تواند برای شرکت‌های دلارمحور، اتفاقی خوب و سودآور تلقی شود.

*بازگشت سرمایه‌داران به بازار بورس/ بازار رو به تعادل می‌رود؟

اشتیاقی تصریح کرد: گمان می‌بریم نقطه تعادلی دلار ۲۲ هزار تومان باشد. بر همین اساس پیش‌بینی می‌گردد دارندگان سرمایه تحریک و به خرید سهام تشویق شوند. به طورحتم تشویق دارندگان سهم و خرید سهم‌های بیشتر منجر به افزایش حجم نقدینگی بازار می‌گردد‌.‌

این کارشناس بازار سرمایه همچنین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به نظر می‌رسد سیاست‌های دولت سیزدهم انبساطی باشد‌. آیت الله رییسی عنوان کرده است که در دولت خود یک میلیون واحد مسکونی طی یک سال می‌سازد. به موجب این سخن سیمانی ها در صف خرید قرارگرفتند چراکه افزایش تعداد واحد‌های مسکونی به معنای تقاضای خوب سیمان است.

وی یادآور شد: سیاست‌های انبساطی عنوان شده دولت سیزدهم تولید محور است و مبنای آن افزایش تولید، تجارت و رفع بیکاری‌ست‌. برهمین اساس می‌توان اظهار کرد که پیش‌برد این سیاست‌ها بازار سرمایه را با بهبود نسبی مواجه و روند تعادلی آن را حفظ خواهد کرد.

او درپایان این گفت‌وگو‌ گفت: انتظار یک بازار شارپ را نداریم و پیش‌بینی تعداد زیادی از کارشناسان بازار، روند تعادلی و رو به افزایش اما آهسته و تدریجی است.