عبدالعلی رحیمی مظفری ، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به عملکرد مجلس یازدهم در یک سال اخیر اشاره می‌کند و می‌گوید: عملکرد مجلس را باید بیشتر از زبان مردم بشنویم. اما نمایندگان مجلس در حوزه‌های مختلف تمام تلاش خود را کردند تا مطالبات مردم را از مسئولان جویا شوند. اما مردم پاسخ می‌خواهند. بااین‌حال فکر می‌کنم نمایندگان مجلس در حد توان با وجود مشکلات موجود و شرایط کرونایی به رسالت خود عمل کردند.
وی افزود: شرایط کرونایی رسیدگی به مطالبات مردم را برای ما سخت کرده بود. چراکه برگزاری جلسات به‌واسطه اوج گرفتن کرونا با مسئولان سخت شده بود اما تحت هر شرایطی سعی کردیم مشکلات را پیگیری کنیم. در بعد نظارتی از وزرا درخواست حضور در مجلس یا کمیسیون را می‌کردیم گاهی به‌دلیل کرونا به تعویق می‌افتاد اما درنهایت وظیفه نظارتی صورت گرفت.حیدری عنوان کرد: مجلس یازدهم در بعد قانون‌گذاری خوب عمل کرد و طرح‌های مهم و خاصی مانند طرح مسکن، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و طرح تعالی خانواده تصویب شد. از این به بعد هم طرح‌های مهم بیشتری به مرحله تصویب خواهند رسید.
 مجلس علی‌رغم تمام محدودیت‌ها مطالبات مردم را برآورده می‌کند
این عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی بیان کرد: اکنون پیشنهاد‌های کارسازی برای رفع مشکلات معیشتی در کمیسیون‌ها در دست بررسی یا در نوبت صحن علنی است. مجلس علیرغم تمام محدودیت‌ها تلاش کرده است که نتیجه خوبی رقم بزند و امیدوار هستیم اقدامات انجام‌شده در درازمدت تأثیرات خود را نشان دهد.
او به اقدامات صورت گرفته در کمیسیون انرژی اشاره کرد و گفت: کمیسیون انرژی پیگیر قانون قبلی پتروپالایشگاه‌ها بود و اقدامات صورت گرفته و دولت پای‌کار آمد تا قانون را اجرا کند. در راستای همین قانون نیز یک قانون دیگر در کمیسیون مصوب شد. همچنین یکی از اضلاع قانون اقدام راهبردی کمیسیون انرژی بود که نمایندگان کمیسیون با سفر به نطنز و سایت‌های هسته‌ای وظیفه نظارتی خود را در این قانون انجام دادند.
حیدری اظهار کرد: موضوع دیگری برای اعمال قانون ۲۳۴ در حوزه توانیر مطرح شد. کمیسیون به قطعی برق‌ها نیز ورود کرد و یکی دیگر از اقدامات کمیسیون در بعد قانون‌گذاری ورود به حوزه انرژی است که بازدیدهایی از برخی مناطق نفتی و گازی و هسته‌ای صورت گرفته است.
مجلس یازدهم و کمیسیون‌های اقتصادی مرتبط ازجمله انرژی در تصویر بودجه سال ۱۴۰۰ تأثیر بسزایی داشتند دولت برخی درآمدهای غیرواقعی را پیش‌بینی کرده بود اما مطابق سیاست مقاومتی و فرمایشات رهبر خواستار کاهش وابستگی به نفت و افزایش سهم صندوق توسعه ملی بودیم این سیاست اما توسط دولت رعایت نشده بود.  تصمیمات مهم مجلس واقعی کردن درآمد نفتی و کاهش وابستگی اقتصاد به این انرژی بود.