به گزارش پارس ، سعید سلطانی سروستانی در گفت وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با گلایه از اینکه دامداران در جلسه تعیین قیمت شیرخام و لبنیات حضور نداشته اند، اظهار کرد: اگر قیمت مصوب شیرخام در قالب تفاهم نامه ای با دامداران تعیین شود، قیمت نهاد ه های تولید طی مدت تفاهم نامه ثابت بماند و دامداران مطمئن باشند که نهاده های مورد نیاز خود و بهای شیرخام را به موقع دریافت می کنند، این قیمت می تواند از نظر تولید کنندگان به صرفه باشد.

وی افزود: در تفاهم نامه جدیدی که بین اتحادیه دامداران و شرکت پشتیبانی امور دام منعقد خواهد شد باید تعهدات تعیین شده از سوی طرفین به خوبی اجرا و با متخلفان برخورد شود تا مانند سال گذشته دامداران متضرر نشوند.

سلطانی خاطر نشان کرد: سال گذشته کارخانه های صنایع لبنی، بهای شیر خام تحویل داده شده از سوی دامداران را به موقع و بعضا نقدی پرداخت نکردند. همچنین دامداران تا چندین ماه صبر کردند تا نهاده های مورد نیاز خود را دریافت کنند که امید است امسال شاهد چنین خلف وعده هایی نباشیم.

براساس تفاهم نامه منعقد شده سال گذشته شرکت امور پشتیبانی دام با اتحادیه مرکزی دامداران که تا پایان ۱۵ فروردین ماه امسال اعتبار داشت، هر کیلوگرم شیر خام پایه (۳.۲ درصد چربی و بار میکروبی ۱۰۰ هزار) کیلویی ۹۶۰ تومان از دامداران خریده می شد که این قیمت برای امسال به ۱۱۱۰ تومان افزایش یافته است.