متقاضیان وام کرونا تا ۱۱ آذرماه فرصت داشتند کد ملی سرپرست خانوار را به سامانه پیامکی اعلام شده ارسال کنند تا اطلاعات خانوار آن‌ها پالایش و وام به حساب آن‌ها واریز شود.

همان زمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود مهلت ثبت‌نام خانوار‌ها تنها تا ۱۱ آذرماه است و این مهلت تمدید نمی‌شود و هنوز هم خبری از تمدید ثبت‌نام نیست.

چگونگی ثبت نام وام یک میلیونی کرونا

۴ میلیون و ۶۶۰ هزار نفر ظرف روز‌های گذشته وام یک میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند و آنگونه که این وزارتخانه خبر داده دو میلیون و ۴۸۰ هزار نفر دیگر هم فردا وام را دریافت می‌کنند. این در حالی است که وزارت کار گفته بود حدود ۱۱ میلیون خانوار مشمول این وام هستند.

آنگونه که مقامات این وزارتخانه خبر داد‌ه‌اند تنها ۷ میلیون نفر از متقاضیان، شرط دریافت وام کرونا را داشته‌اند و دیگر افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند مشمول وام نشده‌اند. چون این وام قرار بود به افرادی تعلق بگیرد که مرحله اول وام کرونا را گرفته باشند، بیمه نداشته و حقوق ثابت هم نگیرند.

اما عده‌ای از مخاطبان می‌گویند این چند شرط را دارند، اما هنوز یارانه کرونا به حساب آن‌ها نیامده و برخی دیگر هم می‌گویند در جریان زمان ثبت‌نام نبوده‌اند و از ثبت‌نام جامانده‌اند. آن‌ها درخواست تمدید مهلت ثبت‌نام را دارند.

در این شرایط با توجه به اینکه هنوز این وزارتخانه امکان پرداخت وام به ۴ میلیون خانوار دیگر را دارد، باید دید آیا مهلت ثبت‌نام این وام تمدید می‌شود یا نه؟

جاماندگان وام یک میلیونی کرونا

بسیاری می‌گویند متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی بوده‌اند، اما برخی به دلیل مطلع نشدن و برخی به دلیل نداشتن گوشی همراه، نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند.

مشمولانی که وام نگرفتند

برخی دیگر از پیام‌ها می‌گوید شرایط دریافت وام را داشته‌اند، پیامک را هم ارسال کرده‌اند، اما مشمول وام نشده‌اند.

روش درخواست وام یک میلیونی
متقاضیان صرفا کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند، گفتنی است شهروندان تنها باید یک بار پیامک ارسال کنند.

متقاضیان تا ۱۱ آذر ماه می توانستند برای دریافت وام یک میلیون تومانی اقدام کنند، بعد از ارسال پیامک توسط متقاضیان، پیامک‌های ارسال شده به مدت یک هفته یعنی از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ آذرماه پایش شده و در نهایت با سرشماره v.refah از ۲۰ تا ۲۷ آذرماه به پیامک‌های دریافتی متقاضیان پاسخ داده می‌شود.