به گزارش پارس به نقل از تراز، محمدابراهیم قربانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تراز، در مورد ورود نقدینگی سرگردان مردم به بورس گفت: با توجه به اینکه در چند هفته اخیر قیمت طلا ودلار در کشور کاهش داشت ومردم بیشتر به سمت فروش این کالاها رفتند یک نقدینگی از فروش این کالاها حاصل شده است که به نظر من بخشی از آن به صورت اتوماتیک وارد بازار بورس می شود.

وی ادامه داد: کسانی که نقدینگی دارند دودسته هستند یک دسته افرادی که سرمایه شان اندک است وطبعا نمی توانند وارد بازارهایی مانند مسکن شوند وعموما وارد بازار بورس می شوند ودسته دوم کسانی هستند که سرمایه زیادی دارند که تعدادی از این افراد نیز جذب بورس می شوند.

این کارشناس بورس گفت: اگر شما در این چند روز به سایت بورس نگاهی بیندازید متوجه می شوید که اکثر سهام ها مثبت هستند وهمین مساله موید ورود نقدینگی به بازار بورس وافزایش میزان تقاضا نسبت به عرضه است. وی بورس را به دلیل ظرفیت های بسیارزیادش بازاری دانست که توانایی جذب این نقدینگی سرگردان را دارد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر نقدینگی بیش از حد باشد چه اقدامی باید صورت بگیرد افزود: در این صورت سازمان خصوصی سازی باید وارد شود و سهام شرکت های دولتی را عرضه کند، با این کار نه تنها بورس بیش از گذشته رونق می گیرد بلکه این نقدینگی به سمت تولید سوق داده می شود واز طریق می تواند روی قیمت تمام شده کالاها وحتی اشتغال تاثیر مثبت بگذارد. وی در پایان پیش بینی کرد: شاخص بورس تهران بیش از اینها بالا برود.